فونیکسریمکسبهتام

سرقت در ۶۰ ثانیه اِلِنــور

به گزارش عصر خودرو: غیر‌ممکن است که خودرو دوست داشته باشید و فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه را ندیده باشید.

سرقت در ۶۰ ثانیه اِلِنــور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۰
  • سرقت در 60 ثانیه اِلِنــور
  • سرقت در 60 ثانیه اِلِنــور
  • سرقت در 60 ثانیه اِلِنــور

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این نام بر دو فیلم اکشن- جنایی با موضوع مشترک سرقت تعداد زیادی از خودروهای آنتیک و خاص است که نسخه اول در سال‌ 1974 به کارگردانی هنری بلایت‌ هالیکی بر پرده سینمای‌ هالیوود رفت. ‌هالیکی خود عنصر اصلی این فیلم بود چرا‌که نه‌تنها کارگردانی آن را عهده‌دار بود بلکه نویسنده، بازیگر و بدلکار این فیلم نیز به حساب می‌آمد.
در جریان این فیلم باید 48 خودرو از سوی یک گروه حرفه‌ای از سارقان خودرو به سرقت رفته و در بندر تحویل مشتری می‌شد که‌ هنگام سرقت آخرین خودرو که یک دستگاه فورد ماستنگ اسپرت روف مدل 1973 (در حقیقت مدل 1971 بود که برای فیلم همچون مدل 73 تغییر یافته بود) به رنگ خردلی بود که در فیلم آن را با نام دخترانه النور (Eleanor) می‌شناختند. پلیس از نقشه آنان آگاه شده و فرایند سرقت به یک تعقیب و گریز طولانی و هیجان‌انگیز منجر می‌شود.
در حقیقت 4 خودرو یکسان برای فیلمبرداری تدارک دیده شد که یک نمونه آن برای صحنه‌های اکشن فیلم مورد بازنگری و تقویت فنی قرار گرفت و در صحنه پرش 40 متری به رانندگی و بدلکاری خود ‌هالیکی کاملا نابود شد. البته این پرش برای خود ‌هالیکی آسیب‌دیدگی 10 مهره ستون فقرات را نیز به دنبال داشت.
خودرو دیگر کاملا سالم حفظ شد و برای فیلمبرداری صحنه‌های معمولی مورد استفاده قرار گرفت. 2 خودرو دیگر نیز هرگز مورد استفاده قرار نگرفتند.
نمونه استاندارد فورد ماستنگ Mach1 مدل 1973 از 2‌مدل پیشرانه 302 و 351 V8 فورد به حجم 5 و 5.7 لیتر بهره می‌برد که در قدرتمند‌ترین آپشن هر یک به ترتیب معادل 135 و 243 اسب بخار قدرت و 330 و 426 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کردند.
فورد ماستنگ مدل 1973 (و بعد از آن ماستنگ فست‌بک GT500 مدل 1967 در نسخه دوم این فیلم در سال 2000) تنها ماستنگ تاریخ بود که در یک فیلم سینمایی‌ هالیوودی نقش اصلی ایفا می‌کرد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم