فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر داد

بلاتکلیفی ۱۷ هزار تاکسی فرسوده بواسطه اختلاف ستاد سوخت و ایران‌خودرو

عصر خودرو- رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در سطح شهر تهران موجود است که به واسطه اختلافات مابین ستاد سوخت و ایران‌خودرو بلاتکلیف مانده‌اند.

بلاتکلیفی ۱۷ هزار تاکسی فرسوده بواسطه اختلاف ستاد سوخت و ایران‌خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، رحمت‌الله حافظی درباره آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: باید با استفاده از استانداردهای بین‌المللی شاخص‌های آلودگی هوا تصمیم‌گیری کرد.

    وی گفت: در حال حاضر ما در آلودگی هوا از استانداردهای ملی تبعیت می‌کنیم که مقداری از استانداردهای بین‌المللی ضعیف‌تر است.

    حافظی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه هفته گذشته بالاترین شاخصی که در سطح شهر تهران توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، نشان داده شد، عدد 170 بود و میانگین ایستگاه‌ها عدد 140 را نشان می‌داد. اگر استانداردهای جهانی مبنا باشد، بالاترین عددی که توسط ایستگاه‌ها نشان داده می‌شود، مبنای تصمیم‌گیری قرار داده خواهد شد و براین اساس عدد 170 برای شاخص‌ آلودگی هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است و بایست مدارس و حتی ادارات نیز تعطیل می‌شد.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: اگر استاندارد ما میانگین آلودگی هوا باشد، شاخص زیر 150 برای گروه‌های حساس تنها تهدیدکننده است.

    حافظی افزود: استانداردهای مرتبط با سلامت مردم را به استانداردهای بین‌المللی تبدیل کنید که سلامت مردم نیز تضمین شود.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت: بنده به مسئولان ذی‌ربط هشدار می‌دهم اگر برای سلامت مردم ارزش قائل نیستید، برای سلامت خود و خانواده‌تان ارزش قائل شوید و قبل از آنکه خانه‌نشین شوید، سلامت مردم را جدی بگیرید و اقداماتی سلامت‌محور انجام دهید.

    وی درباره وضعیت بنزین‌ و گازوئیل مصرفی در شهر تهران نیز اظهار داشت: براساس آنالیزهایی که در اختیار ما قرار گرفته است، کیفیت بنزین آنچه که در حال حاضر استفاده می‌شود، نسبت به گذشته بهتر شده و میزان گوگرد در گازوئیل‌ها نیز کم‌تر شده است.

    حافظی بیان داشت: هنوز نصب دوده برای خودروهای دیزلی که بیش از 10 هزار سرویس در شبانه‌روز برای خروج و ورود مصالح ساختمانی انجام می‌دهند، عملیاتی نشده است.

    وی گفت: موتورسیکلت‌های کاربراتوری در شهر تهران بسیار زیاد است. محیط زیست و سازمان صنایع باید در این خصوص اقدامی انجام دهند تا از موتورسیکلت‌های انژکتوری استفاده شود.

    حافظی گفت: 17 هزار تاکسی فرسوده در سطح شهر تهران موجود است که به واسطه اختلافات مابین ستاد سوخت و ایران‌خودرو بلاتکلیف مانده‌اند.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران افزود: دولت به تعهدات خود در خصوص ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران عمل نکرده است و در 6 سال گذشته، حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی تزریق نشده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو