فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان در عصر اتومبیل‌های برخط و متصل باید چه اطلاعاتی از مشتریان خود داشته باشند؟

مشتریان، تعیین‌کننده برنده رقابت خودروهای برخط

عصر خودرو- در آستانه سال نو میلادی و به دنبال آن آغاز به کار نمایشگاه CES ۲۰۱۶ (Consumer Electronic Show، شوی الکترونیکی مصرف‌کنندگان) یک اطلاعیه دولتی مشترک (در امریکا) منتشر شد که در آن، ۲ شرکت تخصصی Here و SBD به‌عنوان منتشرکنندگان این متن مشترک، صنایع خودروسازی و شرکت‌های فعال در این صنعت را ترغیب کرده‌اند.

مشتریان، تعیین‌کننده برنده رقابت خودروهای برخط
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت، تا اولویت‌های خط‌مشی حرکت و فعالیت‌های‌شان که بیشتر مربوط به اتومبیل‌های خودران و خودروها و رانندگان متصل به شبکه (آن‌لاین) می‌شوند و در ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی نیز به دست آورده‌اند را با آغوش باز بپذیرند، زیرا به عقیده Here و SBD، اتومبیل‌ها و رانندگان متصل و برخط، بدون تردید نسل بعدی محصولات و خدمات اصلی صنعت خودروسازی را در سال‌هایی که پیش‌روی‌مان قرار دارند تشکیل خواهند داد.

    نویسندگان این نوشته در توضیح خواسته‌شان اینچنین استدلال کرده‌اند که با توجه به تحولات پیش‌روی ما و راهبردهای رشد و توسعه خودروسازان در تولید محصولات هر چه باکیفیت‌تر که به‌عنوان نتایج به‌دست‌آمده، تجربه‌های متعدد و گوناگونی از شخصی‌سازی رانندگی با نسل‌های بعدی خودروهای خودران و برخط خلق خواهند کرد و در سال‌های آینده که از این اتومبیل‌های هوشمند استفاده خواهیم کرد، برقراری ارتباط و اتصال به شبکه‌های برخط و اینترنت بین‌المللی در هر کدام از این خودروها تجربه‌ای منحصر به فرد بوده و ضمن آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به سرنشینان خود و به وجود آوردن تحرک و پویایی تاثیرگذار در انسان‌ها، در نهایت باعث می‌شود موقعیت جدید این خودروها به عنوان اجزایی از گستره وسیع شبکه جابه‌جایی و حمل‌ونقل خیابانی و جاده‌ای و موجودیتی که موارد قابل‌عرضه بسیار فراوانی برای ما از اینترنت به ارمغان خواهد آورد را بدون کوچکترین تردید و با اعتماد و یقین کامل بپذیریم.

    «رانندگان برخط و متصل به اینترنت، موارد قابل انتخاب فراوانی در اختیار خواهند داشت تا بتوانند تحرک و فعالیت‌های پویایی خودشان را به گونه‌ای ارتقا و بهبود بخشند که تا پیش از آن حتی در تصورشان نیز نمی‌گنجید. «این آرزو و خواسته قلبی ماست که طراحان متخصص وسایل نقلیه در تمامی سطوح تولید این موضوع را به رسمیت بشناسند که خودروهای برخط باید از سوی مشتریان و مصرف‌کنندگان به‌عنوان رویدادی طبیعی و عاملی مکمل و ارتقایافته در زندگی دیجیتال آنها به رسمیت شناخته شود» مجموعه عبارت‌های عنوان شده بخش‌هایی از سخنان جفری هانا یکی از افراد دخیل در نگارش متن اطلاعیه مشترک 2 شرکت Here و SBD و از مدیران بخش آموزش در SBD است.

    نویسندگان سهیم در نگارش این اطلاعیه با درنظر گرفتن تمامی جزییات اشاره شده در آن، برای اطلاعیه مشترک‌شان تیتری با این عنوان تنظیم و در ابتدای آن درج کرده‌اند: «این رانندگان هستند که در نهایت تعیین خواهند کرد که چه کسی (یا کدام اتومبیل) در رقابت داغ خودروهای برخط و متصل به اینترنت برنده است. » یک گرایش و طرز تفکر مبتکرانه در این تیتر تجلی پیدا کرده است که بر پایه نوع نگرش و رویکرد مشتریان خودروها در مواجه شدن با قطعات و تجهیزات جدید به کار گرفته شده در این خودروهای برخط شکل گرفته است؛ به جای آنکه با روش‌های باستانی گذشته و همچون اجدادمان با فناوری‌های جدید روبه‌رو شویم.

    «نوع رفتار و طرز برخورد مشتری در بیشتر اوقات دقیق‌ترین پیش‌گویی و تصویر را از اوضاع آینده محصولات و کالاهای موجود در بازار و از جمله، خودروهای برخط تولیدشده ارائه می‌دهد به‌ویژه در زمان‌هایی که بازار دستخوش تغییراتی آشفته و متلاطم می‌شود. » دورا هنکل از نویسندگان این اطلاعیه از شرکت Here به‌عنوان بخشی دیگر از دیدگاه‌های حرفه‌ای و تجارب شغلی خود، در تکمیل این جمله اینچنین خاطرنشان می‌کند: «مزیت‌ها و عوامل به‌وجود آورنده برتری و همچنین گرایش‌ها و شیوه تفکر، به طور معمول از ثبات بیشتری برخوردار هستند.

    «من نوعی» از چیزهایی لذت می‌برم و برایم اهمیت بالایی دارند که با سرعتی بسیار آهسته دچار تغییر و تحول شوند. بنابراین برای عرضه بهترین خدمات به خریداران اتومبیل‌های برخط و خودران در آینده‌ای که در پیش داریم، صنعت خودروسازی باید با تعمق و نگرشی ویژه و بسیار دقیق و عمیق به رفتارهای مشتریان خود توجه کرده و گرایش‌های شخصیتی و اخلاق و رفتار جمعی مشتریان خودروها در حال حاضر را دریافته و آن را به‌درستی درک کند. »گفتنی است که شرکت Here از پیشگامان طراحی و برنامه‌ریزی و فناوری‌های موقعیت بوده و ساختار آن را کنسرسیومی متشکل از رهبران شرکت‌های خودروساز تشکیل داده‌اند.

    شرکت SBD نیز به عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌رو در سطح جهان، نقش راهنما و شریک علمی را برای شرکت‌هایی که به این امر نیاز داشته باشند ایفا می‌کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط