فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۳۲۷»

تنها بنزین ۸ کلانشهر استاندارد لازم را دارند

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که نباید آلودگی هوا را انتخاباتی کنیم، گفت: می‌توان با اطمینان گفت که هم اکنون بنزین توزیعی در ٨ کلانشهر از استاندارد لازم برخوردار است.

تنها بنزین ۸ کلانشهر استاندارد لازم را دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  میزان، محمدهادی حیدرزاده با اشاره به این که کارگروه ملی آلودگی هوا هر ماه به طور منظم توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و مصوبات و پیشرفت برنامه های آن بررسی می‌شود، گفت: در این مصوبه درچند محور، اقدامهای مناسبی صورت گرفته، از جمله آن، ارتقای کیفیت سوخت است که می‌توان با اطمینان گفت که هم اکنون بنزین توزیعی در ٨ کلانشهر از استاندارد لازم برخوردار است.

    وی افزود: براساس آزمایشهایی که شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران و آزمایشگاههای مورد اطمینان بین‌المللی در بنزین توزیعی در جایگاههای پخش سوخت به انجام رسانده‌اند، میزان بنزن و ترکیبات آروماتیک حتی مقداری پایین‌تر از حد استاندارد بوده است.

    حیدرزاده با اشاره به این که در بحث از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باتوجه به این که طی چند سال قبل از دولت تدبیر و امید، میزان از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تقریبا نزدیک به صفر بوده است، عنوان کرد: فقط در سال ٩٣، چهارصد هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده که از این میزان سهم شهر تهران یکصدهزار خودرو بوده است، البته اعتقاد داریم این اعداد نسبت به تعداد خودروهای فرسوده همچنان پایین بوده و تلاش بیشتری باید در این حوزه صورت گیرد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که تدوین استانداردهای جدید معاینه فنی خودرو در مراحل پایانی خود قرار دارد، گفت: در بحث معاینه فنی خودروها همه تلاش دولت متقاعد کردن مجلس برای بازگرداندن سن معاینه فنی به دو سال است.

    وی افزود: در بحث حمل و نقل عمومی اعتقاد بر این است که کلید کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگسازی استفاده از آن است که امیدواریم دولت و شهرداریها در این حوزه اقدام جدی‌تری صورت دهند.

    حیدرزاده در ادامه ضمن استقبال از حساسیت شورای اسلامی شهر تهران نسبت به موضوعهای حوزه محیط زیست، اظهارنظرهای چند روز گذشته رئیس شورای شهر تهران را در حوزه آلودگی هوا غیرفنی دانست و افزود: براساس قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تنها مرجع اعلام نقش آلودگی هوا در سلامت شهروندان و آمار مرگ و میر صرفا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و اظهارنظرهای غیررسمی و احساسی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی می‌تواند تبعات قانونی داشته باشد.

    وی تصریح کرد: اعتقاد داریم آلودگی هوا در بحث تهدید سلامت شهروندان اثر مستقیم دارد و به همین دلیل دولت در این حوزه دغدغه جدی و برنامه عملیاتی دارد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا صرفا جهت اجرای برنامه های فوری و کوتاه مدت طبق دستورعمل شرائط مواقع اضطرار اختیار تصمیم گیری دارد، عنوان کرد: تعطیلی معادن شن و ماسه در شرائط هشدار و اضطرار به جهت کاهش بار آلودگی ذرات معلق، تصمیمی درست، فنی، کارشناسی و قانونی بوده است.

    وی افزود: قدرت خودپالایی شهر تهران به دلیل بارگذاری جمعیت شدید، ساخت و سازهای لجام گسیخته و تخریب باغها به شدت کاهش پیدا کرده است، به طوری که بعد از بارشهای مقطعی بلافاصله کیفیت هوای تهران افت چشمگیری حتی در روزهای تعطیل پیدا می‌کند.

    حیدرزاده ضمن تاکید به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری درحوزه محیط زیست به عنوان نقشه راه، تصریح کرد: با توجه به سیاستهای ابلاغی ایشان و قرار گرفتن در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، معتقدم عزم ملی در حوزه حل بحرانهای زیست محیطی لازم  و ضروری است، ضمن این که در شرائط کنونی و نزدیکی به انتخابات، استفاده ابزاری از این مقولات شایسته نظام دینی و مردم سالاری نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۶ ساعت پیش
        آرشیو