فونیکسریمکسبهتام

آلودگی«۱۳۲۴»

کارگروه ملی آلودگی هوا امروز تشکیل می‌شود

عصر خودرو- حیدرزاده گفت: کارگروه ملی آلودگی هوا امروز با دستور کار پیگیری بندهای مصوبه هیأت وزیران در خصوص کاهش آلودگی هوا با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

کارگروه ملی آلودگی هوا امروز تشکیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع مصوبه هیئت وزیران در خصوص کاهش آلودگی هوا، کارگروه های استانی در 8 کلانشهر آلوده هوا نیز در جلسات خود به بررسی و پیگیری برش های استانی پرداخته اند.

    وی با اشاره به اینکه کارگروه ملی آلودگی هوا هر ماه به طور منظم توسط ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برگزار و مصوبات و پیشرفت برنامه‌های مربوطه بررسی می‌گردد، افزود: در این مصوبه درچند محور اقدامات مناسبی صورت گرفته، از جمله آن ارتقای کیفیت سوخت، که می‌توان با اطمینان گفت هم اکنون بنزین توزیعی در 8 کلانشهر از استاندارد لازم برخوردار است.

    حیدرزاده تصریح کرد: در حوزه معادن شن و ماسه به عنوان یکی از کانون های ایجاد آلودگی هوا، سازمان حفاظت محیط زیست از منظر قانونی صرفاً در مواردی می‌تواند نقش حاکمیتی و نظارتی خود را ایفا نماید که این معادن دارای بار آلودگی زیست محیطی باشند.

    وی ادامه داد: موضوعاتی از جمله میزان عمق برداشت، پروانه بهره برداری و میزان آن اساسا در حوزه مأموریت های این سازمان نیست.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: البته حسب وظایف ذاتی، ده‌ها معدن طی سه ماهه گذشته در محدوده استان تهران مورد پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران قرار گرفته و بسیاری از آنها به علت دارا بودن معضلات زیست محیطی با برخورد قانونی و حاکمیتی این دستگاه مواجه شده اند.

    حیدرزاده با اشاره به اینکه معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران نیز عمدتاً دارای مشکلاتی می باشند، اظهار داشت: موضوعات این معادن در حوزه مأموریت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نبوده، البته در بحث آلودگی‌های زیست محیطی با این معادن نیز برخورد خواهد شد.

    وی با بیان اینکه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا صرفاً جهت اجرای برنامه‌های فوری و کوتاه مدت طبق دستورالعمل شرایط مواقع اضطرار اختیار تصمیم گیری دارد،گفت: تعطیلی این معادن در شرایط هشدار و اضطرار به جهت کاهش بار آلودگی ذرات معلق، تصمیمی درست، فنی ، کارشناسی و قانونی بوده است.

    حیدرزاده افزود: به نظر می رسد عدم اشرافیت ریاست شورای اسلامی شهر به حوزه اختیارات کمیته هماهنگی مواقع اضطرار می تواند ناشی از عدم حضور نماینده شورای اسلامی شهر تهران علی رغم دعوت های مکرر در جلسات مربوطه باشد، گرچه حضور نماینده رسمی شهرداری تهران در جلسات و تصمیم گیری ها، مبین مشارکت مدیریت شهری تهران در تصمیم گیری های قانونی و کارشناسی این کمیته است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: در اینجا لازم می دانم به این موضوع اشاره کنم که قدرت خودپالایی شهر تهران به علت بارگذاری جمعیت شدید، ساخت و سازهای لجام گسیخته و تخریب باغات به شدت کاهش پیدا کرده بطوریکه بعد از بارش‌های مقطعی بلافاصله کیفیت هوای تهران افت چشمگیری حتی در روزهای تعطیل پیدا می‌کند.

    حیدرزاده گفت: پیشنهاد می‌دهم رئیس شورای شهر تهران علاوه بر پیگیری مأموریت های دستگاههای حاکمیتی، گزارشی از تراکم فروشی های مکرر، تخریب باغات  و ساخت و سازهایی که باعث مسدود شدن کریدورهای هوای تهران شده است، را در دوران مختلف ریاست شورای شهر تهران اعلام کند.

    وی ضمن تأکید مجدد به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری درحوزه محیط زیست به عنوان نقشه راه ، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی ایشان و قرارگرفتن در سال «دولت، ملت همدلی و هم زبانی» معتقدم عزم ملی در حوزه حل بحران‌های زیست محیطی لازم و ضروری است، ضمن اینکه در شرایط فعلی و نزدیکی به انتخابات استفاده ابزاری از این مقولات شایسته نظام دینی و مردم سالاری نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو