فونیکسریمکسبهتام

واکنش رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به معاینه فنی خودرو

تجهیزات مراکز معاینه فنی به روز شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: متاسفانه تجهیزات مراکز فنی معاینه فنی به روز نیست.

تجهیزات مراکز معاینه فنی به روز شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سردار سید تیمور حسینی درباره عملکرد پلیس در برخورد با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی گفت: برگه معاینه فنی جزو الزامات خودروهایی است که عمر بالای 5 سال دارند و در سطح شهر تردد می کنند اما متاسفانه با وجود تشدید برخوردهای پلیسی، افرادی هستند که بدون حضور در مراکز معاینه فنی مشخص و تنها با پرداخت مبالغی پول نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام می کنند.

    وی گفت: توقف خودروهای دودزا یا اخذ پلاک و اختصاص پلاک تعمیری به آنها در طول روزهایی که با پدیده آلودگی هوا روبرو بودیم دو برابر افزایش داشته تا جایی که این برخوردها تا آذرماه امسال با توجه به افزایش روزهای ناسالم شدت بیشتری گرفته است.

    سردار حسینی با اشاره به اینکه پلیس راهور همه تلاش خود را برای برخورد با خودروهای دودزا و کاهش آلودگی هوا به کار بسته است، افزود: متاسفانه نیروهای همیشه در صحنه پلیس راهور با توجه به شدت آلودگی هوا جزو قربانیان اصلی این پدیده هستند. با این حال همکاران من در واحدهای مختلف اجرایی و عملیاتی در تمام طول 24 ساعت شبانه روز در گلوگاه ها و نقاط پرترافیک حضور دارند تا شهروندان در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی در ترافیک به محل کار یا منازل خود برسند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه با انتقاد از فعالیت سنجش آلاینده ها در مراکز معاینه فنی خودروها گفت: قطعا 14 مرکزی که برای کلانشهر تهران در نظر گرفته شده است کفاف ظرفیت بالای خودروهایی که در داخل شهر تردد می کنند را ندارد. جدا از این، سنجش آلاینده ها در این مراکز اصلا استاندارد نیست و براساس خودروهایی که دارای سطح یورو 2 هستند محاسبه می شود.

    وی با اعلام اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی 20 هزار تومان جریمه می شوند، افزود: خودروهای دودزا نیز علاوه بر فک پلاک و الصاق پلاک تعمیری به تعمیرگاه اعزام می شوند و خودروهای دودزا، 30 هزار تومان جریمه خواهند شد.

    سردار حسینی با اعلام اینکه در حوزه معاینه فنی ضمن اینکه تجهیزات مراکز باید به روز شود و با استانداردهای روز برابری داشته باشد، افزود: متاسفانه همان 10 درصد خودرویی که به مراکز معاینه فنی نیز مراجعه می کنند در پروسه سنجش آلاینده ها سربلند بیرون نمی آیند زیرا دستگاه ها و تجهیزاتی که آلودگی را سنجش می کنند سختگیرانه نیست و به راحتی به خودروها برگه معاینه فنی اعطا می شود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دستگاه های متولی در امر ارائه معاینه فنی درخواست کرد: علاوه بر تجهیز این مراکز، از تست های سختگیرانه تری برای جلوگیری از تردد خودروهای دودزا استفاده کنند تا شاهد کاهش میزان آلایندگی در هوای تهران باشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو