فونیکسریمکسبهتام

طی هشت ماهه سالجاری؛

سوانح رانندگی جاده های زنجان ۱۸۷ کشته در بر داشت

عصر خودرو- مدیرکل حمل ونقل وپایانه های زنجان گفت: طی هشت ماهه سالجاری ۱۵۹ نفر در جاده های برون شهری حوزه استحفاظی استان و ۲۸ نفر نیز در جاده های روستائی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.

سوانح رانندگی جاده های زنجان ۱۸۷ کشته در بر داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر  ، ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان زنجان به رتبه چهارم کشوری در کاهش مطلوب تلفات تصادفات برون شهری رسید، افزود: طی هشت ماهه نخست سالجاری 159 نفر در جاده های برون شهری حوزه استحفاظی استان و 28 نفر نیز در جاده های روستائی استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را ازدست داده اند .

    وی ادامه داد: مقایسه این امار با مدت مشابه گذشته نشان دهنده کاهش 16.7 درصدی تلفات تصادفات برون شهری است و اگرچه در این مدت آمار متوفیان جاده های روستائی تغییری نداشته اما نتیجه کاهش مطلوب تلفات تصادفات برون شهری رسیدن استان زنجان به رتبه چهارم کشوری در کاهش تلفات این حوزه طی هفت ماهه نخست سالجاری است.

    دست نشان 55 درصد خودروهای مورد استفاده متوفیان در تصادفات برون شهری و روستائی در هشت ماهه نخست سالجاری را خودروهای سواری اعلام کرد و افزود: بیش از 19 درصد متوفیان را راکبان موتورسیکلت تشکیل میدهند، البته با اجرای متوالی طرح ارتقاء ایمنی موتورسواران در شهرستانهای استان و توزیع رایگان کلاه ایمنی شاهد کاهش 20 درصدی تلفات این گروه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: ناوگان عمومی باری شامل تریلی، کامیون و کامیونت با 33 درصد بالاترین میزان خودروهای درگیر در تصادفات فوتی بوده اند و این موضوع در تصادفات ماه های اخیر نیز به وضوح قابل مشاهده است و متاسفانه خستگی و خواب آلودگی رانندگان ناوگان عمومی به ویژه برای خودروهائی که از غرب به شرق استان زنجان یا بالعکس در آزادراه های زنجان – تبریز و زنجان قزوین تردد می کنند به یک معضل جدی تبدیل شده است و با توجه به  ویژگی ناوگان باری، اغلب تصادفات درگیر با این ناوگان در زمره تصادفات شدید با تلفات بالا بوده است .

    دست نشان در ادامه تصریح کرد: سه شهرستان دارای بیشترین تلفات در این دوره کماکان همانند دوره های قبل به ترتیب زنجان، ابهر و خدابنده با مجموع بیش از 80 درصد تلفات بوده اند که البته هر سه شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهند.

    مدیر کل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان تصریح کرد: در خصوص علت نهائی فوت در تصادفات، اگرچه با فرهنگ سازی و اجرای طرحهای ارتقاء ایمنی سرنشینان و موتورسواران، ضربه به سر و شکستگی های متعدد که به عنوان عوامل اصلی فوت هستند.

    وی در خاتمه گفت: طی 8 ماهه سالجاری 159 نفر در جاده های برون شهری حوزه استحفاظی استان و 28 نفر نیز در جاده های روستائی استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را ازدست داده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط