فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس بازار خودرو در گفت و گو با عصر خودرو اعلام کرد

بازار آخر سال، دریایی متلاطم و مه‌آلود

عصر خودرو- هنوز تجربه تلخ رکود بازار صنعت خودرو از زمان پیروزی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ قابل احساس است." این اصلی‌ترین جمله ارشاد تیمورتاش، کارشناس بازار خودرو در پاسخ به سوالی در زمینه وضعیت این روزهای حاکم بر بازار خودرو است، بازاری که مدت‌ها است به خواب‌ رفته است و امید فعالان آن به‌روزهای پیش رو است.

بازار آخر سال، دریایی متلاطم و مه‌آلود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، تیمورتاش در زمینه دلایل این رکود، به نکته‌ای اشاره می‌کند که معمولا کمتر موردتوجه یا حداقل مورداشاره قرار می‌گیرد. وی در این زمینه گفت:"این تجربه پیام بزرگی به بنده و همکاران فعال در صنعت خودرو داشت که شاید به جرات بتوان آن را یکی از اشتباهات حوزه اطلاع‌رسانی و خبری در صنعت خودرو نامید. صنعت خودرو به‌عنوان یک صنعت مولد در کشور، ظرفیت‌های زیادی در فعال‌سازی اقتصاد دولت ایفا می‌کند. حال با نشر اخبار تایید نشده و یا حتی انتشار برخی اخبار مغرضانه از قول افراد دارای نظر به‌عنوان ورود زودهنگام برندهای خودروسازی آمریکایی و اروپایی، عقد قراردادهای تولید مدل‌های متنوع و پرطرفدار تحریم شده، آغاز قطب چندم صنعت خودروی کشور، سرمایه‌گذاری برند مشهور اروپا در ایران و ... مشتریان را در رویای خرید خودروهای خارجی ارزان‌قیمت مسکوت گذاشت."
    وی افزود:"تبعات فروش این اخبار به آنجا رسید که با افزایش نابهنگام انتظار خریداران در بهبود کیفیت خودروهای داخلی، شبکه‌های اجتماعی نیز کمپین‌های ضد خرید خودروی بی‌کیفیت را آغاز و به این رکود دامن زدند."
    وی در زمینه ایام پیش رو تا پایان سال و شرایط بازار خودرو در زمستان گفت:" بازار سه‌ماهه پایانی سال فضای حساس‌تری است. درآمد دولت از محل فروش نفت رو به زوال است، دلار سیر صعودی خود را آغاز و با توجه به وعده صاحبان نظر خیال پایین آمدن ندارد. قدرت خرید مردم در دوران رکود کاهش و قیمت تمام‌شده خودرو افزایش یافته است. اخبار افزایش تعرفه گمرکی و یا جایگزینی مالیات مصرف‌کننده از دور به گوش می‌رسد و حقیقت اینکه زمان و موعد اعلام حضور برندها و محصولات جدیدشان نیز به‌زودی شفاف‌سازی می‌شود. به جرات می‌توان گفت بازار خودرو در هیچ دوره‌ای تاکنون مانند سه‌ماهه پیش رو دچار سردرگمی و تزلزل نبوده است."
    تیمورتاش افزود:"پیش‌بینی می‌شود رشد بازار خودرو مطابق الگوی عرضه و تقاضای سال‌های قبل محقق شود. هرساله نیاز به خرید خودرو در ماه‌های پایانی سال افزایش پیدا می‌کند و اعمال شرایط متنوع فروش و حضور خودروهای مدل 2016 که بعضاً با تغییرات تیپ و آپشن همراه است موجب رونق بازار پایان سال خواهد شد. اینکه همه این موارد تا چه اندازه به برآوردن نیاز واردکنندگان به خروج از رکود کنونی بیانجامد امری است نسبی که در بدنه هر شرکت تعریف می‌شود."
    وی در پایان افزود:" انتظار می‌رود همکاران خوب بنده در امر خبررسانی با سیاست اطلاع‌رسانی صحیح و نه با سیاست خبرسازی، شرکت‌ها را در گذر از این دوران کمک و یاری کنند."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو