فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور فارس:

تصادفات درون شهری فارس ۲۲ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فارس از کاهش ۲۲ درصدی تصادف درون شهری استان طی سال جاری خبر داد.

تصادفات درون شهری فارس ۲۲ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ مصطفی عباسی ظهر سه شنبه در نشست خبری گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه یک میلیون و 566 هزار و 950 خودرو درون شهرهای استان از سوی راهنمایی و رانندگی جریمه شده اند که 924 هزار و 816 مورد آن مربوط به شیراز است.

    وی اضافه کرد: 14 هزار و 75 فقره از جریمه ها به خاطر معاینه فنی، 40 هزار و 581 فقره مربوط به عبور از محل ممنوع، 95 هزار و 800 فقره مربوط به سرعت غیرمجاز، 17 هزار و 156 فقره مربوط به عبور از چراغ قرمز، 72 هزار و 660 فقره مربوط به استفاده از تلفن، 340 هزار و 971 فقره مربوط به کمربند ایمنی و 36 هزار و 801 جریمه نیز به علت نگذاشتن کلاه در بین موتورسیکلت سواران بوده است.

    رئیس پلیس راهور فارس همچنین گفت: بر اساس آمار پزشک قانونی استان طی هشت ماه اول سال در اثر تصادفات درون شهری 279 نفر در سطح فارس جان خود را از دست داده اند که 136 نفر از آن ها یعنی تقریبا 49 درصد این آمار به شیراز اختصاص دارد.

    سرهنگ عباسی بیان کرد: میزان جان باختگان فارس در تصادفات درون شهری در بازه زمانی مشابه سال گذشته معادل 266 نفر و در شیراز نیز 151 نفر بوده است.

    وی اظهار داشت: شهر فسا با 14 نفر جان باخته در هشت ماه اول سال گذشته و 22 نفر در هشت ماه اول سال جاری، شهر کازرون با 10 نفر جان باخته در هشت ماه اول سال گذشته و 17 نفر در هشت ماه اول سال جاری، شهر مرودشت با هفت نفر جان باخته طی هشت ماه اول سال گذشته و 13 نفر در هشت ماه اول سال جاری و شهر نی ریز به یک نفر جان باخته در هشت ماه اول سال گذشته و شش نفر در هشت ماه اول سال جاری بحرانی ترین شهرهای استان از نظر کشته شدگان تصادفات درون شهری هستند.

    رئیس پلیس راهور فارس بیان کرد: درمجموع استان بیشترین آمار تصادفات درون شهری یعنی 44 درصد از آن مربوط به موتورسیکلت هاست و از ابتدای سال تا به الان 27 هزار و 544 دستگاه موتورسیکلت در فارس توقیف شده اند که پنج هزار موتور سیکلت برای شهر شیراز بوده است.

    سرهنگ عباسی ادامه داد: با این وجود در شهر شیراز بیشترین آمار تصادفات مربوط به عابران پیاده است چنانچه 45 الی 50 درصد از تصادفات شیراز به عابران پیاده اختصاص دارد و بیشترین تصادفات عابر پیاده در این کلانشهر به ترتیب در بلوارهای رحمت و مدرس رخ داده است.

    وی گفت: به طور کل طی سال جاری آمار تصادفات درون شهری استان نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است.

    رئیس پلیس راهور فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سیاست اداره راهنمایی و رانندگی کاهش تدریجی حضور افراد پلیس و مکانیزه شدن کنترل عبور و مرور است و به همین علت برای افزایش نیروی انسانی برنامه ای وجود ندارد.

    سرهنگ عباسی افزود: 150 دوربین نظارتی توسط شهرداری شیراز در نقاط مختلف شهر نصب شده که توسط نیروها در سه مرکز مانیتورینگ رصد می شود و این گامی در راستای مکانیزه شده کنترل است.

    وی ادامه داد: علاوه بر آن، 12 دوربین ثبت تخلفات نیز در شیراز وجود دارد که تعدادی از آن ها در بلوارهای چمران، رجایی، صنایع و جمهوری اسلامی نصب شده و یکی دیگر از آن ها نیز به زودی در بلوار رحمت نصب می شود.

    رئیس پلیس راهور فارس با بیان اینکه طی چند ماه آینده 20 کنترل ثبت تخلفات دیگر به شیراز می آید تصریح کرد: نصب دوربین در بلوارها تا حدی باعث کاهش تصادفات شده است.

    سرهنگ عباسی تاکید کرد: می توان گفت شیراز بعد از تهران در سطح کشور از نظر مکانیزه کردن نظارت و مانیتورینگ جایگاه اول را دارد.

    وی گفت: کنترل تخلفات توسط دوربین های نظارتی برنامه ای بوده که به شکل پایلوت در شیراز اجرا شده و الان از آن الگوبرداری به عمل آمده و تصمیم بر آن است که این برنامه به کل کشور تعمیم داده شود.

    رئیس پلیس راهور فارس اظهار داشت: مرکز مانیتورینگ شیراز از ابتدای راه اندازی یعنی از اردیبهشت تا به هم اکنون 50 هزار برگ جریمه صادر کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط