فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران:

سیاست‌های دولت مشوق حمل و نقل شخصی است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با استناد به اطلاعات ۲۱ ایستگاه اندازه گیری انواع آلاینده های هوای تهران، آلودگی هوا به بلای جان مردم این کلان شهر تبدیل شده است.

سیاست‌های دولت مشوق حمل و نقل شخصی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بر اساس قانون، حتی یک دستگاه خودروی آلاینده و یک دستگاه خودروی فرسوده نیز حق ندارند در سطح شهرها تردد کنند و این در شرایطی است که از بیش از سه میلیون دستگاه خودروی تهران، کمتر از 300 هزار دستگاه یعنی زیر 10 درصد، معاینه فنی انجام داده اند.

    وی با اعلام این که یک باره ده ها هزار دستگاه خودرو وارد خیابان های تهران می شوند اما دریغ از یک دستگاه خودروی فرسوده که از رده خارج شوند، تأکید کرد: متأسفانه ستاد مدیریت سوخت کشور که مسئولیت نوسازی ناوگان حمل و نقل را بر عهده دارد، خود دچار نقص فنی گردید و نقش آن رفته رفته، ضعیف و ضعیف تر شد.

    خودروهای کاربراتوری 15 برابر خودروهای یورو دو آلودگی تولید می کنند

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر دستگاه خودروی کاربراتوری در هر کیلومتر پیمایش، 40 گرم و در مواردی تا 60 گرم آلاینده تولید می کند، اظهار کرد: این خودروها 15 برابر خودروهای یورو دو که آلودگی آنها زیر سه گرم در هر کیلومتر پیمایش است، آلودگی تولید می کنند، ضمن این که تولید آلودگی موتورسیکلت های بنزینی موجود نیز در هر کیلومتر پیمایش، بالغ بر 15 گرم است.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که وسایل نقلیه پاک باید جایگزین وسایل نقلیه آلاینده و فرسوده شوند، تصریح کرد: به این منظور برنامه های متعددی از سوی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته که از جمله جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی و تاکسی‌های هیبریدی به جای موتورسیکلت‌های تاکسی های کاربراتوری است که اجرای آن به حمایت جدی دولت نیاز دارد.

    وی با تأکید بر این که مجموعه ای از اقدامات به منظورغلبه بر آلودگی هوای تهران و کاهش آلاینده‌های موجود در هوای این کلان شهر باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات، خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل شهری، ممانعت از تردد خودروهای آلاینده کاربراتوری و الزام آور کردن انجام معاینه فنی است.

    طی 6 سال گذشته 6 دستگاه اتوبوس نیز از دولت نگرفته ایم

    معاون شهردار تهران با اعلام این که «کلید» کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: به این منظور توسعه شبکه حمل و نقل ریلی با محوریت مترو، گسترش سامانه اتوبوسرانی با محوریت خطوط تندرو (بی آر تی) و نوسازی ناوگان تاکسیرانی، همزمان با ورود موتورسیکلت های برقی به ناوگان موتوری، از دیگر اقدامات لازم به منظور کاهش آلودگی هواست.

    به گزارش ایسنا -به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران، تشکری هاشمی که در برنامه شب گذشته گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع «آلودگی هوا» حضور یافت در پایان با تأکید بر این که در 6 سال گذشته، حتی 6 دستگاه اتوبوس نیز از جانب دولت به شهر تهران واگذار نشده است، خاطرنشان کرد: در این میان، برخی اقدامات دولت همچون اختصاص وام به 110 هزار دستگاه خودرو، تأمل بر انگیز بوده و به منزله تشویق استفاده از وسایل نقلیه شخصی است و نتیجه آن چیزی جز ترویج حمل و نقل شخصی نیست.

    گفتنی است علاوه بر معاون شهردار تهران،‌ علی اصغر رجبی به نمایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دیگر مهمان حضوری و حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و حسن بیادی نماینده سابق شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان میهمانان تلفنی، در این برنامه حضور داشتند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو