فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه استان کرمان:

۵۲۵ نفر در تصادفات جاده ای کرمان جان باختند

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه استان کرمان شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان طی هشت ماه نخست سال جاری را ۵۲۵ نفر عنوان کرد.

۵۲۵ نفر در تصادفات جاده ای کرمان جان باختند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ یوسف نجفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در هشت ماهه گذشته هزار و 912 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده ها داشته ایم که از این تعداد 311 فقره منجر به فوت و هزار و 601 فقره مربوط به تصادفات جرحی بوده است.

    وی تعداد خسارات وارد شده را نامعلوم دانست و گفت: طبق قانون جدید بیمه تعدادی از خسارت دیدگان بدون حضور پلیس و کروکی به شرکت بیمه مراجعه کرده و خسارات خود را دریافت می کنند.

    سرهنگ نجفی گفت: 525 نفر طی هشت ماه سال جاری در تصادفات جاده ای فوت و دو هزار و 674 نفر نیز مجروح شده اند.

    وقوع 51 درصد تصادفات در محورهای اصلی استان

    فرمانده پلیس راه کرمان ادامه داد: براساس آمار 51 درصد تصادفات در محورهای اصلی و برون شهری استان و 49 درصد در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.

    فرمانده پلیس راه استان کرمان اظهار داشت: 44 درصد از تصادفات مربوط به واژگونی خودرو و خروج از جاده بوده است که در بعضی ماه ها این آمار به بالای 50 درصد نیز رسیده است.

    وی این آمار بالا را قابل تامل دانست و گفت: عابر و موتورسیکلت در این حادثه ها وجود نداشته و تنها شخص راننده در حادثه کشته شدن و جراحت نقش داشته است.

    سرهنگ نجفی دلیل اصلی واژگونی ها را رعایت نکردن سرعت مطمئنه دانست و گفت: علت دوم حوادث واژگونی خودروها خستگی و خواب آلودگی راننده است.

    وی با بیان اینکه سرعت مجاز در قانون برای جاده ها تعریف شده است، گفت: تخطی از سرعت مجاز جریمه را به همراه خواهد داشت.

    فقدان ایستگاه های جاده ای چالش محورهای مواصلاتی کرمان

    وی نبود ایستگاه های جاده ای مناسب برای توقف رانندگان که در آنجا استراحت کنند را یکی از عوامل خستگی و حوادث جاده ای نام برد.

    سرهنگ نجفی با اشاره به آخرین تصادف در جاده نهبندان به شهداد که سه نفر کشته و سه نفر مجروح را به همراه داشت، گفت: همسر راننده در 25 کیلومتری شهداد متوجه چرت زدن همسرش می شود اما راننده همچنان به راه ادامه داده و تنها چراغ های شهداد را نشان می داده که راهی نمانده است ولی متاسفانه در این فاصله خود و خانواده را دچار حادثه کرد.

    نقش 32 درصدی موتورسیکلت ها در بروز تصادفات

    وی در ادامه 10 درصد از تصادفات در هشت ماهه نخست امسال را مربوط به عابرین پیاده دانست و گفت: موتورسیکلت ها با  618 فقره 32 درصد از حوادث رانندگی را در استان کرمان در محورهای برون شهری به خود اختصاص داده اند.

    فرمانده پلیس راه استان کرمان افزود: حوادثی که حداقل یک طرف آن موتورسیکلت وجود داشته است 68 نفر فوتی و 783 نفر مجروح را در بر داشته است.

    سرهنگ نجفی در ادامه عمده تصادفات استان کرمان را بین ساعت 16 تا 24 اعلام کرد و گفت: 48 درصد تصادفات در شب و 52 درصد در روز اتفاق می افتاد و حجم تردد و ترافیک در ساعات اعلام شده می تواند دلیل وقوع بیشتر تصادف باشد.

    وی گفت: 38 درصد از حوادث و تصادفات نیز به دلیل بی توجهی راننده به جلو بوده و 21 درصد از حوادث نیز به دلیل انحراف به چپ رخ داده است.
    فرمانده پلیس راه استان کرمان همچنین سرعت را  یکی از مولفه های اصلی و تاثیرگذار در بروز حوادث رانندگی برشمرد و گفت: همچنین سبقت ناگهانی می تواند باعث بروز حوادث مرگبار شده و شدیدترین نوع برخورد را به وجود آورد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو