فونیکسریمکسبهتام

ضرورت تغییر نگاه مدیریت شهری از خودرو به انسان

عصر خودرو- دور زمانی شهر را با برج و بارو و مرکز تجارت می شناختند، بعدتر شهر ها را از بزرگراه ها و ساختمان های بلند مرتبه، شناسایی می کردند. امروزه اما شهر ها را از امکان ارتباط رودر رو و چهره به چهره مردمانش باز می شناسند.

ضرورت تغییر نگاه مدیریت شهری از خودرو به انسان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، مردمانی که امکان ملاقات با یکدیگر، دیدن و دیده شدن دارند! تهران اما هنوز در تعریف دوم از معنای شهر گرفتار آمده و از پیشرفت در مفهوم شهر باز مانده است.
    چشم انداز امروز تهران با افزایش بزرگراه ها از مسافت و مبدا و مقصد و عملیات بی وقفه بلند مرتبه سازی ساختمان ها در تمام طول شبانه روز، چیزی جز ماندن در مفهوم شهر قدیم را عرضه نمی کند.
    کوچک کردن پیاده راه ها به نفع فراخ شدن مسیر خودروها، کف سازی نامناسب برای حرکت پیاده، نبود پل برای عبور پیاده گان از جوی، وجود نرده های بلند و ناقوار پیاده راه ها برای اطمینان خودروسواران از نبود مانع انسانی، نبود چراغ راهنما برای عابر پیاده در چهارراه های دارای چراغ راهنمای سه زمانه، کم توجهی به نگهداری پیاده راه ها توسط شهرداری ها و نبود زیر ساخت حقوقی نما و منظر شهری، موجب شده تا نما و منظر تهران توسط تابلو های اصناف، ادارات و شرکت ها آلوده و شلخته بنظر آید. این ها همه از این حکایت دارد که در شهر ما تهران، غلبه نگاه مدیران شهری بر خودرو استوار است و انسان(پیاد گان) الویت دوم مدیریت شهری است!پ
    بدون شک توسعه بزرگراه ها و فراخ کردن مسیر خودروها را پایانی نیست! تدبیر در توسعه وسایل حمل و نقل عمومی پاک و برنامه ریزی شهری با غلبه نگاه انسانی (پیادگان) برای داشتن شهری با هویت جمعی و خاطره ساز است، که می تواند شهر را مفهومی امروزین ببخشد. این چنین شهری با امکان برخورد و ملاقات رودر روی شهروندان با فضایی دارای مراتبی از زیبایی است که خاطره ساز و با هویت می شود!

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو