فونیکسریمکسبهتام

اخبار شهرداری کرمان؛

مینی‌بوس‌های درون‌شهری ساماندهی می شوند

عصر خودرو- پاکسازی مجموعه پردیسان قائم، انجام فرش موزائیک برخی پیاده روهای سطح منطقه سه و ساماندهی مینی‌بوس‌های درون‌شهری از جمله اخبار شهرداری کرمان است.

مینی‌بوس‌های درون‌شهری ساماندهی می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان گفت: در آخرین جمعه‌ آذر ماه سالجاری، مجموعه‌ پردیسان قائم و کوه صاحب‌الزمان (عج) شهر کرمان با حضور جمعی از مسئولان استان و شهروندان پاکسازی شد.

    حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با همکاری گروه کوهنوردی «اَماوند» و مجتمع مس شهید باهنر، برنامه پاکسازی مجموعه پردیسان قائم و کوه صاحب‌الزمان (عج) شهر کرمان را روز جمعه ساعت هفت صبح اجرا کرد.

    وی افزود: این برنامه با حضور پور‌ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، معصوم زاده رئیس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرمان، محمدرضا خانی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری، جهانشاهی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری و با مشارکت شهروندان برگزار شد.

    معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان هدف از برگزاری این همایش را آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و نیز نهادینه کردن فرهنگ شهروندی ذکر کرد و از استقبال خوب و پرشور شهروندان خبر داد.

    حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: همچنین بعد از اجرای پاکسازی، برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی هنری از قبیل نقاشی کودکان با موضوع حفظ طبیعت، آموزش تفکیک زباله از مبدا، فروش محصولات فرهنگی و نیز قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بین شرکت کنندگان در پاکسازی برگزار شد.

    وی از راه اندازی غرفه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی با موضوع حفاظت از محیط زیست در این برنامه خبر داد و افزود: در پایان طوماری توسط همه شرکت کنندگان در این برنامه برای حمایت از محیط زیست امضا شد.

    معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان با تاکید بر اینکه طبیعت و محیط زیست، امانتی برای آیندگان و در دست ماست که با رها کردن زباله‌ها در طبیعت و تجزیه نشدن آن‌ها، چند نسل بعد از ما، شاهد زباله‌هایی هستند که ما در طبیعت رها و آن را تخریب کردیم، گفت: بنابراین شهروندان باید در طول سال نیز با برداشتن حتی یک زباله، در این کار مشارکت و به آیندگان کمک کنند تا علاوه بر حفظ محیط زیست و طبیعت در زمان خود، آن را  سالم به نسل آینده تحویل دهیم.

    وی با بیان اینکه امید است این حرکت فرهنگساز موجب برانگیختن حس مشارکت و ایجاد همدلی در رسیدن به محیط زیستی پاک و عاری از هرگونه آلاینده باشد؛ خواستار توجه عموم مردم به حفظ و نگه‌داری از طبیعت و نیز مشارکت آنها در اجرای برنامه های پاکسازی شد.

    انجام فرش موزائیک برخی پیاده روهای سطح منطقه سه

    سرپرست شهرداری منطقه سه کرمان از فرش موزائیک پیاده روهای خیابان‌های خواجو، نشاط، نبوت و بزرگراه امام (ره) خبر داد.

    رضا خیاط زاده اظهار کرد: فرش موزائیک پیاده روهای معابر مذکور به متراژ دو هزار و 300 مترمربع و با مشارکت مردم و کسبه در ماه گذشته انجام شده است.

    وی تصریح کرد: مردم و کسبه ای که تمایل دارند مقابل ملک خود را سنگ فرش کنند، می توانند ضمن مراجعه به واحد فنی و عمرانی منطقه سه، با هماهنگی های لازم موزائیک تهیه کنند تا شهرداری نسبت به انجام سنگ فرش محدوده مورد نظر اقدام کند.

    ساماندهی مینی‌بوس‌های درون‌شهری

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه از ساماندهی وضعیت مینی‌بوس‌های درون‌شهری خبر داد.

    محمود ایرانمنش اظهار کرد: با توجه به اینکه مینی‌بوس‌های فعال در شهر، زیر نظر سازمان اتوبوسرانی فعالیت می‌کنند، باید به‌صورت مشخص ساماندهی شوند.

    وی با تاکید بر اینکه در همین راستا برای مالک هر مینی‌بوس، کارت شناسایی تحت عنوان «کارت تردد» صادر و تحویل مالکان شد؛ افزود: همچنین برچسب‌هایی برای سامان‌دهی سرویس‌های مدارس، کارخانجات و ادارات، بر روی مینی‌بوس‌های تحت نظارت نصب شده است.

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه تصریح کرد: تاکنون مشخصات فردی و خودروی 200 نفر از مالکان مینی‌بوس‌های تحت نظارت سازمان، برای سامان‌دهی برنامه‌ی سوخت، در سامانه‌ی اتحادیه‌ی اتوبوسرانی‌های شهری کشور ثبت شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو