فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس بازار خودرو در گفت و گو با «عصر خودرو»:

خروج سلانه سلانه بازار وارداتی ها از رکود

عصرخودرو- یک کارشناس بازار خودرو گفت: بازار خودروهای وارداتی آرام‌آرام از رکود خارج خواهد شد.

خروج سلانه سلانه بازار وارداتی ها از رکود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  پرهام فتح اللهی با بیان این مطلب گفت: تا چندی پیش‌از این عوامل تأثیرگذار بر قیمت خودروهای وارداتی شامل نوسانات ارزی و تعرفه واردات خودروها بودند اما از تابستان گذشته موارد دیگری مانند افزایش هزینه خودروهای اسقاطی، گمرکی و موارد استاندارد موجود در گمرک نیز به‌عنوان دیگر عوامل تأثیرگذار نقش پررنگی در نحوه ورود ، عرضه و قیمت خودروهای وارداتی ایفا کرده‌اند.
    وی در ادامه نیز با بیان اینکه افزایش موارد تأثیرگذار بر قیمت خودروهای وارداتی ، در کنار انتظار مردم برای کاهش قیمت خودرو به دلیل پایان تحریم موجب شد در گام اول شاهد کاهش چشمگیری در تقاضای بازار باشیم تصریح کرد: اما بعد از کاهش تقاضا این بار شاهد ایجاد موج کاهش عرضه در بازار بودیم که موجب شد رکود شدیدی بر بازار تمامی خودروها حاکم شود.
    فتح اللهی افزود: اما این‌طور که از شواهد برمی‌آید، بازار خودرو به‌آرامی در حال خارج شدن از رکود است و پیش‌بینی می‌شود از هم‌اکنون تا تابستان سال آینده این روند ادامه داشته باشد، روندی که می‌تواند موجب تغییر 3 تا 5 درصدی در قیمت خودروهای وارداتی شود.
    وی همچنین تأکید کرد: بر اساس سیاست‌های دولت در حال حاضر نقش واردکنندگان رسمی در بازار خودروهای وارداتی پررنگ‌تر شده است، اما باید توجه داشت واردکنندگان رسمی درگذشته تنها 30 درصد بازار را در اختیار داشتند و امروز نیز به دلیل کاهش شدید تقاضا توانسته‌اند نیاز بازار را برطرف کنند، که به اعتقاد بنده با ایجاد رونق دوباره در بازار خودروهای وارداتی این‌گونه سیاست‌ها می‌تواند تعادل بازار را بر هم بزند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو