فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راهور تهران خبر داد:

تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد.

تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ حسن عابدی درباره تمهیدات پلیس در ایام تشدید آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی در پایتخت آغاز و با تدابیر انجام شده توان عملیاتی پلیس راهور در این حوزه دو برابر شده است.

    وی با بیان اینکه ماموران پلیس با خودروهای آلاینده و دودزا و همچنین وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی برخورد می‌کنند، اظهار کرد: خودروهای دودزا پلاک‌شان اخذ شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کنند و ظرف مدت محدودی فرصت دارند که نسبت به اصلاح وسیله نقلیه خود اقدام کنند. ضمن اینکه برای چنین خودروهایی جریمه 30 هزار تومانی پیش بینی شده است.

    جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به خودروهای معاینه فنی اظهار کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی نیز برابر قانون 20 هزار تومان جریمه خواهند شد. همچنین اگر خودرویی دارای نقص فنی بوده جریمه‌ای 50 هزار تومانی برای آن اعمال خواهد شد.

    به گفته عابدی خودروهایی که اقدام به ایجاد صدای ناهنجار در معابر کرده باشند نیز 40 هزار تومان جریمه می‌شوند.

    افزایش 70 درصدی برخورد با خودروهای دودزا

    عابدی همچنین از افزایش 70 درصدی برخورد با وسایل نقلیه دودزا در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و به ایسنا گفت: در این مدت خودروهایی که به دلیل دودزا بودن یا نداشتن معاینه فنی و ... توقیف شده‌اند نیز 10 درصد افزایش داشته اند.

    عابدی با اشاره به شرایط آلودگی هوای تهران اظهار کرد: از سالهای گذشته تا کنون همواره در فصل سرما شاهد آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور و به خصوص تهران بوده‌ایم و بهتر است شهروندان در این ایام خودشان نیز موارد را رعایت و از بیرون آوردن خودروهای تک سرنشین خودداری کرده و وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس را برای جابجایی درون شهر انتخاب کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو