فونیکسریمکسبهتام

ساماندهی سه‌راهی «شعبان» نهاوند شاید وقتی دیگر

عصر خودرو- -با گذشت بیش از یک ماه از وقوع حادثه مرگبار سه‌راهی«شعبان» نهاوند و ضرب الاجل ۱۵ روزه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان برای رفع مشکلات آن، پس از انجام اقدامات موقتی این پروژه بار دیگر رها شد.

ساماندهی سه‌راهی «شعبان» نهاوند شاید وقتی دیگر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در حال حاضر بیش از 490 کیلومتر راه اصلی و فرعی در نهاوند وجود دارد که محورهای ارتباطی نهاوند به بروجرد، نهاوند به کرمانشاه و نهاوند به ملایر از محورهای اصلی این شهرستان است.

    طی سال گذشته در شهرستان نهاوند 23 نفر در تصادفات برون‌شهری و پنج نفر در تصادفات درون‌شهری کشته و در این مدت 578 نفر نیز در نقاط مختلف براثر سانحه تصادف مجروح شدند و این در حالی است که آمار تخلفات رانندگی شهرستان نهاوند از بین 9 شهرستان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

    در هفته‌های گذشته پس از دو تصادف مرگ‌بار محور نهاوند - بروجرد در سه‌راهی «شعبان» افکار عمومی به این موضوع معطوف شد که رفع نقاط حادثه‌خیز از وظایف مهم اداره راه و شهرسازی است و بر همین اساس خواستار رسیدگی مسئولان و همچنین پیمانکار این پروژه برای به نتیجه رساندن این طرح شدند.

    ضرب الاجل 15 روزه مدیرکل راه و شهرسازی همدان

    برهمین اساس مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ضرب الاجلی 15 روزه خواستار رفع نقاط حادثه خیز این محور شد تا شاید از بروز اتفاقات مرگبار در این محور جلوگیری شود اما بررسی های خبرنگار مهر پس از گذشت یکماه از حضور مدیران در این محور و بررسی اوضاع و تعیین زمانی برای انجام اقدامات موردنیاز نشان می دهد که این محور مواصلاتی پس از انجام اقداماتی اندک به حال خود رها شده است.

    رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند در این خصوص در گفتگو با مهر گفت: متاسفانه امسال با سرمای زود رس از توان اجرایی و مانور روی فعالیت های عمرانی کاسته شده است.

    عمید الوند ادامه داد: در سه راهی شعبان نهاوند اقداماتی انجام شده و پس از گزارش قبلی در خصوص این محور، احداث و تعریض باند کند شونده از سه راهی شعبان به سمت روستای شعبان و روبه روی سه راهی صورت گرفته است.

    وی افزود: مدرسه مخروبه و دو ملک شخصی که در حاشه این محور وجود دارد در حال حاضر پس از نشست با مسئولین آموزش و پرورش و دومالک شخصی املاک در فرمانداری شهرستان انجام شده و مراحل تملک نیز درحال اتمام است.

    وی اظهار کرد: درحال حاضر تنها مانع بر سر اجرا و اتمام این پروژه سرمای زمستانی است که بخشی از آن به علت متمرکز شدن نیروهای این اداره برای بازگشایی محورهای برف گیر طبیعی است.

    ساماندهی سه راهی شعبان شش ماه آینده به اتمام خواهد رسید

    عمید الوند گفت: پروژه ساماندهی سه راهی شعبان به طور قطعی طی شش ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

    یکی از اهالی روستای شعبان نهاوند نیز که این محور مسیر تردد روزانه وی است در خصوص این نقطه حادثه آفرین، گفت: این سه راهی برای اهالی شعبان به سه راهی قتلگاه مشهور شده است.

    رضا علی بخشی گفت: این سه راهی حادثه خیز هر از چند گاهی کام مردم شعبان را تلخ می کند و موجب آزرده خاطر شدن ما می شود.

    وی افزود: روستای شعبان شهدای گرانقدر بسیاری همچون سردار یوسف رضا ابوالفتحی را تقدیم آبادانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و مردم روستای شعبان از این موضوع ناراحت هستند که به روستاهای منتهی به این جاده کم توجهی می شود.

    علی بخشی با بیان اینکه برای ورود به جاده اصلی از روستای شعبان باید از این سه راهی گذشت، ادامه داد: در این محور تریلر ها و خودروها با حداکثر سرعت حرکت می کنند که همین امر موجب کشته و مصدوم شدن برخی اهالی این روستا نیز شده است.

    وی گفت: اقدامات اخیر صورت گرفته در این سه راهی که پس از دوتصادف صورت گرفته در فاصله یک هفته در ماه گذشته صورت گرفته بخشی اندک از حوادث را که بر اثر سرعت زیاد بود رفع کرده است.

    وی با بیان اینکه اقداماتی همچون تسطیح سمت چپ و راست این محور، خاک ریزی و احداث سرعت گیرهای متعدد چاره این سه راهی نخواهد بود گفت: با وقوع حوادث افکار عمومی و مسئولین برای مدتی به این سه راهی معطوف می شود ولی پس از چند هفته دوباره به حال خود رها می شود.

    وی اضافه کرد: چند شب پیش بود که پس از شنیدن صدای برخورد شی با زمین و احساس لرزه زمین به سرعت از خانه که در حاشیه این محوراست خارج شدم و متوجه چپ کردن باربر تریلری به علت وجود پیچ خطرناک و نامحسوس در این محور شدم که آثار آن هنوز هم در این محور قابل مشاهده است.

    وی با تاکید بر اینکه مسئولان هر اداره نقطه ضعف های خود را می‌دانند اما چرا با توجه به اینکه محور سه راهی شعبان از گذشته های دور تا کنون حادثه آفرین بوده یک بار برای همیشه در فصل بهار یا تابستان ساماندهی نشده است، گفت: درحال حاضر به علت سرما 3 تا 6 ماه فعالیت برای ساماندهی آن به تعویق افتاده که پس از آن هم فراموش می شود!

    پاهای قطع شده من و همسرم قابل جبران نیست/از وقوع حوادث تلخ آینده جلوگیری شود

    حمیدوند که از آسیب دیدگان این محور است نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من و همسرم در این محور پاهایمان را از دست دادیم و تنها گناه ما آهسته راندن در حاشیه این محور بود.

    وی ادامه داد: در این محور هرچه اتفاق می افتد را نمی توان گردن مردم انداخت چراکه این محور دارای نقص فنی در ساخت است.

    حمیدوند گفت: پیچ موجود در این محور و سردر گمی رانندگان از علل وقوع حادثه است که با توجه به مشاهدات ما از دوران نوجوانی تا کنون بیشترین تصادفات در این محور حاکی از آن است.

    وی خواسته خود از مسئولان را به نتیجه رساندن این طرح عنوان کرد و گفت: آنچه که گذشته قابل جبران نیست و باید جلوی اتفاقات تلخ آینده را گرفت.

    وی با بیان اینکه فرزندم با مشاهده من و مادرش دچار افسردگی و شوک روحی شده است، گفت: دیدار و دلجویی از خانواده من کمترین کار ممکن برای متولیان این سه راهی است.

    وی ابراز امیدواری کرد: این حوادث تلخ تلنگری برای مسئولان باشد تا روند اصلاح این محور را اتمام ببخشند.

    آنچه ملم است اینکه تصادفات رانندگی در محورهای نهاوند سالیان متمادی است باعث بروز مشکل برای مردم شده و می‌طلبد که مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    درست است که اقدامات صورت گرفته مانند نصب نیوجرسی در محور نهاوند به دهفول بسیار راهگشا بوده و تصادفات مرگ‌بار در این مسیر را به‌شدت کاهش داده اما باید برای رفع نقاط حادثه خیز تلاشی مضاعف داشت.

    ناگفته نماند که اقدامات خوبی نیز در محور آورزمان در حال انجام است ولی این بار مردم امیدوارند که با انجام اقدامات کارشناسی و اصولی در سه‌راهی روستای شعبان با توجه به پرتردد بودن این مسیر، مشکل این محور خطرناک نیز برطرف شود

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو