فونیکسریمکسبهتام

معاون توسعه روستایی:

اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی خرید وانت بار به روستاییان

عصر خودرو- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: از برنامه های دولت برای توسعه روستاها، اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد برای خرید وانت بار به روستاییان است.

اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی خرید وانت بار به روستاییان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سید ابوالفضل رضوی شامگاه جمعه درهمایش بررسی مشکلات روستاهای استان فارس درشیرازافزود: به عنوان نمونه اگر یک وانت دوکابین 500 میلیون ریال قیمت داشته باشد، روستاییان حدود 10 تا 15 درصد بهای این خودرو را نقدی پرداخت وعلاوه بر تسهیلات 300 میلیون ریالی دولت که با کارمزد چهار درصد است، خودروسازان نیز مابقی بهای خودرو را به صورت تسهیلات با سود 10 تا 17 درصد محاسبه می کنند.
    وی توضیح بیشتری درباره ساز وکار دریافت این تسهیلات ارائه نکرد.

    *** برنامه های دولت برای حمایت از تعاونی های روستایی
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، توسعه تعاونی های روستایی را راهبردی برای محرومیت زدایی از روستاها دانست وگفت: پرداخت تسهیلات با بهره کم جزو برنامه های اصلی دولت است.
    وی اظهارکرد: مردم در روستاها می توانند برای انجام فعالیت های تولیدی، شرکت هایی در قالب تعاونی، سهامی عام یا خاص تشکیل دهند وازحمایت های دولت برخوردار شوند.
    رضوی افزود: چنانجه شرکت هایی با مشارکت 25 خانوار روستایی شکل گیرند، در صورت تامین آورده 40 درصدی برای ایجاد طرح های جدید، به میزان 60 درصد هزینه طرح تا سقف هفت میلیارد و 500 میلیون ریال از تسهیلات دولت برخوردار می شوند.
    وی ادامه داد: درصورتی که این شرکت ها با مشارکت 50 خانوار روستایی تاسیس شوند، 65درصد اعتبار طرح های تولیدی تا سقف 10 میلیارد ریال به آنها پرداخت می شود.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری اظهارکرد: در صورتی که این شرکت ها با مشارکت 100 و 150 خانوار شکل گیرند، تسهیلات به ترتیب 20 و 30 میلیارد ریال به طرح های تولیدی آنها که در روستا اجرا می شود به آنها تعلق می گیرد.
    رضوی افزود: شرکت هایی با عضویت 200 خانوار روستایی هم برای ایجاد فعالیت های تولیدی درروستا از تسهیلاتی با سقف نامحدود بهره مند می شوند.
    وی گفت : سود تسهیلات دولت به این شرکت ها سالانه سه درصد است وسال نخست پرداخت تسهیلات به عنوان سال مشارکت ویک سال بعد به عنوان تنفس منظور می شود و بازپرداخت تسهیلات از سال سوم پس از دریافت آن شروع می شود.
    این مقام مسئول بیان داشت : وثیقه خاصی همچون ملک برای این تسهیلات مد نظر نیست بلکه وثیقه این تسهیلات، تنها ثبت 'شماره ملی' اعضای شرکت هاست به گونه ای که هیات مدیره شرکت ها وکالتنامه محضری از اعضا اخذ می کند.
    وی ادامه داد: طرح ها دراین زمینه به دستگاه ها ومراجعی همچون فرمانداری ها و... ارائه می شوند تا تعادل اجرای طرح ها در روستاها حفظ شود.

    *** 60 درصد حاشیه نشینان کشور، روستاییان وعشایر هستند
    رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت چاره اندیشی برای مشکل حاشیه نشینی در شهرها را یادآوری کرد وگفت: امروز 60 درصد حاشیه نشینان کشور را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.
    وی ادامه داد: هم اینک به ترتیب 88، 99.9 و 52 درصد روستاهای کشور از جاده آسفالته، برق و گاز طبیعی برخوردار هستند.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری اظهارکرد: با قول وزیر نفت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تا پایان سال 95 همه روستاهای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار از مزایای گاز طبیعی برخوردار می شوند.

    *** آنچه ازاستان فارس انتظار می رفت محقق نشد
    رضوی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به سفر دو سال گذشته خود به استان فارس اظهار داشت: برای توسعه روستاها امیدهای زیادی به فارس داشتم اما آنچه انتظار بود محقق نشد که امید است با حضور استاندار فارس این امر محقق شود.
    وی با بیان این که ازسال 1335 تا 1393 حدود 34 هزار روستا یعنی یک سوم روستاهای کشور ازسکنه خالی شده اند، گفت: سرعت وشتاب تخلیه روستاها دراستان فارس بیش از دیگر نقاط کشور بوده است.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری بیان داشت: جمعیت روستاهای کشور در 11 سال گذشته شش درصد کاهش یافته است.
    وی افزود: میزان بی سوادی 20 درصدی ورقم بیکاری 15.3 درصدی روستاهای استان فارس زیبنده این استان نیست.
    رضوی ادامه داد: فارس از نظر هزینه خانوار روستایی دررتبه چهاردهم کشور و از نظر درآمد رتبه دهم کشور را دراختیار دارد که این امر بیانگر این است که فارس ها اقتصادی زندگی می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو