فونیکسریمکسبهتام

استاندارد تمامی قطعات خودرو بازنگری شده است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد تمامی قطعات خودرو در کشور امسال بازنگری شده و قرار است سال آینده با کمک مراکز تحقیقاتی، استادان دانشگاه ها و دستگاه های مربوطه به استانداردهای ملی تبدیل شوند.

استاندارد تمامی قطعات خودرو بازنگری شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، آزیتا خضرایی روز چهارشنبه در حاشیه همایش مدیران کنترل کیفیت در جمع خبرنگاران زنجان افزود: امسال نزدیک به دو هزار و 800 استاندارد در کمیته ملی خودرو و نیرو محرکه به تصویب رسیده است.
    وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 51 مورد از تولید قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری است که سازمان استاندارد قصد افزایش این تعداد را دارد.
    مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد در ادامه با بیان اینکه این سازمان امسال در بحث امنیت غذا فعالیت خوبی داشته است گفت: امنیت غذایی از مباحث مهم در جامعه است و در این ارتباط استانداردهای به روز مورد توجه قرار گرفته است.
    وی بیان کرد: هم اکنون 28 هزار سند ملی در حوزه های مختلف برق الکترونیک، ارتباطات، مکانیک و فلز شناسی گردشگری و خدمات و موضوعات مختلف تهیه و تدوین شده است.
    خضرایی ابراز کرد: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی تنها در بحث دارو وارد نمی شود ولی استانداردهای مرتبط با این حوزه را نیز انجام می دهد.
    مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ادامه داد: براساس بند یک قانون ملی استاندارد وظیفه تدوین، کنترل و ترویج و نشر استاندارد ملی را سازمان استاندارد برعهده دارد.
    وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این وظیفه این سازمان از متخصصان و صنعتگران، مراکز دانشگاهی و مدیران کنترل در تدوین استانداردهای کاربردی استفاده می کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط