فونیکسریمکسبهتام

ورود خودروهای خودران فورد به جاده‌های کالیفرنیا

عصر خودرو- فورد موتور قصد دارد تست خودروهای خودران را سال آینده در جاده‌های کالیفرنیا آغاز کند.

ورود خودروهای خودران فورد به جاده‌های کالیفرنیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فورد برای تست خودروی اتوماتیک در کالیفرنیا مجوز دریافت کرده و تست مدل خودران فورد فوژن هیبریدی را از ماه ژانویه در جاده‌های عمومی این ایالت آغاز خواهد کرد.

    این خودروساز آمریکایی قصد دارد تست خودروهای خودران را در داخل و خارج از مرکز تحقیقات و نوآوری خود در پالوآلتوی کالیفرنیا انجام دهد.

    این تسهیلات از اوایل سال 2015 که گشایش یافت، به سرعت گسترش یافته و شمار کارمندانش از 15 به 100 نفر رسیده و فورد از اداره یک مرکز فناوری خودرو به مرحله آزمایش خودروهای خودران در جاده‌های کالیفرنیا پیشرفته کرده است.

    این آزمایش در حال حاضر به یک فوژن هیبریدی مجهز به حسگر محدود خواهد بود و به تدریج امکانات اتوماتیک دیگر به آن اضافه می‌شود.

    فورد ممکن است برای تست اتوماتیک، برای خودروهای بیشتری درخواست مجوز کند.

    این خودروساز که در حال حاضر امکانات دستیار راننده را به مدلهای کنونی خود اضافه می‌کند، همانند گوگل برای دستیابی به فناوری خودروی کاملا خودران به تکاپو افاده است.

    مدیران پروژه خودروی خودران گوگل همواره تاکید داشته اند که هدف برنامه آنها تولید چنین خودروهایی نیست بلکه شراکت با خودروسازان است. گوگل لکسوس و نمونه‌های اولیه دیگر را به مدت شش سال در مونتین ویوی کالیفرنیا تست کرده و این اواخر دامنه آزمایش خودروهایش را به اوستین تگزاس گسترش داده است.

    بر اساس گزارش یو اس ای تودی، خودروساز دیگری که برای فناوری خودروی خودران منابع اختصاص داده، مرسدس بنز است که نمونه اولیه "لاکچری این موشن" را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرف کننده لاس وگاس نمایش داده بود. آئودی، تسلا، ب ام و و سایر خودروسازان هم به این فناوری معطوف شده اند که همچنان به مراقبت و نظارت رانندگان انسانی نیاز دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم