فونیکسریمکسبهتام

نام تازه، رُخ تازه، و یک قلب تازه ...

پوست انداختن روداستر کوچک مرسدس

عصر خودرو: نام SLK پس از دو دهه، به بایگانی کُد های تاریخ مصرف گذشته مرسدس رفت و روداستر کوچک کهکشانی ها، از این پس با نام SLC تولید و عرضه خواهد شد. در کنار این تغییر نام، تغییرات ظاهری و فنی هم برای مدل ۲۰۱۷ داشته.

پوست انداختن روداستر کوچک مرسدس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، برخلاف فیس‌لیفت روداستر بزرگ SL کلاس که ماه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی خودرو لس‌آنجلس رونمایی شد، تغییرات ظاهری SLC به مراتب محدود تر بوده و خبری از جلوپنجره سَر و تَهِ الهام‌شده از Mercedes-AMG GT، موسوم به پانامریکانا نیست هم نیست و در واقع، تغییرات ظاهری SLC کلاس محدود شده اند به فاصله گرفتن از فرم های شکسته دماغه SLK کلاس و نرم تر کردن آنها برای رسیدن به ژستی مدرن تر، البته با طرح پوزه ای به مراتب تهاجمی تر از گذشته. همین سبک در طراحی سطوح زیر درب ها و فرم سپر عقب نیز دنبال شده. کامل کننده این تغییرات بصری نیز گرد تر کردن زیر چراغ های جلو به همراه چیدمان داخلی مدرن مجموعه نورپردازی LED آنها بوده که سبک طراحی آنها، به نوعی به امضای مشخص نسل جدید ساخته های مرسدس تبدیل شده. به همین ترتیب، گرافیک چراغ های عقب نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.
کابین SLC کلاس، غیر از بازنگری جزئی در چیدمان کنترلگر ها و تریم ها، تغییری به نسبت SLK کلاس نداشته اما ساختار سیستم های الکترونیک آن برای پشتیبانی از سامانه های همیار جدید که برخی مثل سامانه جلوگیری از تصادف، بصورت استاندارد روی خودرو نصب شده اند، مورد بازبینی قرار گرفته. درضمن، سقف فلزی تاشو این روداستر که پیش‌تر فقط در حالت سکون قابل باز و بسته شدن بود، حال در حالت حرکت، تا سرعت 40 کیلومتر در ساعت نیز این قابلیت را دارد؛ البته هنوز هم آغاز این فرآیند (باز یا بسته شدن سقف) فقط در حالت توقف امکان‌پذیر است. گفتنی است SLC کلاس کماکان دارای دو مشخصه رفاهی بی‌نظیر در این کلاس عرضه است؛ یکی AIRSCARF که مخصوص گرمایش گردن است و دیگری، سقف شیشه ای پانورامیکی موسوم به MAGIC SKY CONTROL که با فشار یک دکمه، از شفاف به مات (و بالعکس) تغییر حالت می دهد.
با این مقدمه می توان گفت تغییرات اساسی تر زیر کاپوت کشیده SLC کلاس صورت گرفته، جایی که دیگر خبری از نیروگاه V8 مدل آ م گ (SLK55 AMG) نیست و در عوض، موتور V6 توئین‌توربو 3.0 لیتری 362 اسب‌بخاری با حداکثر گشتاور 520 نیوتن‌متر جایگزین آن شده. درضمن، نام این مدل نیز از SLK 55 AMG به Mercedes-AMG SLC 43 تغییر یافته. با این نام، رُخ و پیشرانه تازه، SLC43 در 4.6 ثانیه تا تندی 96 کیلومتر در ساعت فاصله می گیرد و حداکثر سرعت آن هم، بصورت الکترونیکی، محدود خواهد بود به 250 کیلومتر در ساعت. یک رده پایین تر از این مدل، SLC 300 قرار دارد که از یک موتور 2.0 لیتری توربو 241 اسب‌بخاری نیرو می گیرد، شتاب 5.7 ثانیه دارد و حداکثر سرعتش، بصورت الکترونیکی، محدود است به 210 کیلومتر در ساعت. پایین تر از SLC 300 نیز به ترتیب مدل های SLC 200 با موتور 2.0 لیتری 181 اسبی و SLC 180 با موتور 1.6 لیتری 154 اسبی قرار می گیرند. لازم به ذکر است SLC کلاس با موتور 2.1 لیتری توربودیزل نیز عرضه خواهد شد (SLC 250d) که با 241 اسب‌بخار قدرت، توان تولید حداکثر گشتاوری برابر با 500 نیوتن‌متر را دارد. درضمن، غیر از SLC 180 و SLC 200، تمامی SLC های مرسدس بصورت استاندارد با گیربکس  سرعته اتومات G-TRONIC عرضه خواهند شد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو