فونیکسریمکسبهتام

در حاشیه نمایشگاه الکامپ سال ۹۴:

ایرانسل در پی ارائه اولین خودرو هوشمند کشور

عصر خودرو: در حاشیه نمایشگاه الکامپ سال جاری که از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه پابرجا است، شرکت ایرانسل خودرو سنگ‌یانگ کوراندویی را در معرض نمایش گذاشت که به تجهیزات هوشمند الترونیکی و مخابراتی مجهز شده بود.

ایرانسل در پی ارائه اولین خودرو هوشمند کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اواین خودرو هوشمند کشور
  • ایرانسل در پی ارائه اولین خودرو هوشمند کشور

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این خودرو که تنها بخش بسیار کوچکی از یک ایده مفهومی وسیع با عنوان شهر هوشمند را به نمایش می‌گذارد نظر بسیاری از افراد را در این نمایشگاه به خود جلب کرد. از این رو با مسئولان شرکت ایرانسل در گفت و گویی کوتاه پیرامون این خودرو همراه شدیم تا از جزئیات عملکرد این سیستم بیشتر آگاه شویم.
محمدرضا قنادان، مدیر ارشد فروش شرکتی ایرانسل در توصیف این سیستم گفت: آنچه بر این خودرو نصب شده است سیستمی است که با عنوان سیستم پیشرفته ارتباط دستگاه به دستگاه (M2M) شناخته می‌شود که اولین بار در آخرین نمایشگاه تلکام پیش‌نمایش شد. این سیستم در حقیقت بستری است که از طریق ارتباط پهن‌باند همراه که از سوی ایرانسل ارائه می‌شود مفهوم دنیای هوشمند را به مرحله اجرا می‌گذارد چرا که از این طریق می‌توان در هر زمان و هر مکان هر نوع وسیله الکترونیکی را در شبکه ارتباطی این مجموعه گنجاند و از طریق این ارتباط همگی‌ آن‌ها را تحت نظر و کنترل گرفت. به همین دلیل خودرویی که اینجا قرار دارد تنها گوشه کوچکی از ایده شهر هوشمندی است که از طریق این سرویس می‌توان ساخت.

وی در ادامه با توصیف خودرو و ویژگی‌های افزوده شده به آن گفت: سیستم ارتباط دستگاه به دستگاه بر هر خودرویی و بدون هیچ گونه تغییر ظاهری قابل نصب است که برای ارائه در نمایشگاه‌ها با همکاری شرکت رامک خودرو از یک دستگاه سنگ‌یانگ کوراندو بهره گرفتیم. این سیستم از دو طریق نصب سیستم صوتی سیمکارت خور مجهز به سیستم‌عامل اندروید و یا اتصال مستقیم دستگاه OBD سیمکارت خور به پورت کامپیوتر خودرو؛ نصب می‌شود. خودرو مذکور با تجهیز به سیستم صوتی مجهز به سیستم‌عامل اندروید و استفاده از سیمکارت ایرانسل و نصب نرم‌افزار Smart Car همین شرکت می‌تواند از طریق دو نوع سرویس ارتباطی یعنی سرویس اینترنتی G4 و یا بستر ارتباطی امن همراه (APN) ایرانسل؛ اطلاعات حیاتی بسیاری را از کامپیوتر خودرو (ECU)  دریافت کرده و در اختیار مالک بگذارد و یا به مرکز ذخیره‌سازی مخابره کند.
قنادان ادامه داد: برای درک بهتر نحوه عملکرد سیستم دستگاه به دستگاه تصور کنید  که به هنگام حرکت خودرو شما به به دلایل نامشخص ناگهان از کار می‌افتد. شما با اجرای نرم‌افزار مورد نظر و از طریق گزینه خودرو من (My Car) و با کمک دستگاه OBD که به ECU خودرو متصل است اقدام به عیب‌یابی خودرو می‌کنید و پس از تعیین ایراد تشخیص داده شده از طریق این سیستم اقدام به درخواست امداد می‌کنید تا با ارسال اطلاعات مربوط مانند شماره تلفن شما، نوع و مدل خودرو، ایراد پیش آمده و ... به مرکز امدادی؛ نزدیک‌ترین مرکز خدمات خودرویی به کمک شما می‌آید.
در سناریو دیگر این سیستم میان دو خودرو ارتباط برقرار کرده و با نقل و انتقال اطلاعات حساس و حیاتی چون سرعت، فاصله، موقعیت جغرافیایی و ... میان این دو خودرو در ابعاد پیشرفته‌تر و گسترده‌تر نه تنها می‌تواند در پیش‌گیری از بروز حوادث نقش داشته باشد بلکه همواره می‌توان موقعیت لحظه‌ای خودرو، نحوه رانندگی راننده و بسیاری از فعالیت‌های کاربردی دیگر را زیر نظر گرفت. اگرچه در این لحظه به دلیل دشواری‌های منحصر به بخش‌های فنی و ایمنی خودروها تا تحقق تمامی این موارد ذکر شده فاصله زیادی داریم اما مفهوم کلی این ارتباط هوشمند از طریق این مثال‌ها این‌گونه تعبیر می‌شود.
قنادان با اشاره به بخش سوم کاربرد این سیستم هوشمند ادامه داد: کاربرد سوم این سیستم که به عنوان بخش سرگرمی در نرم‌افزار از آن یاد شده است استفاده از سیستم ارتباط اینترنتی G4 ایرانسل است که سرنشینان از این طریق می‌توانند به هنگام سفر در فضای مجازی به گشت و گذار بپردازند، با دیگران در ارتباط باشند، ویدئو کنفرانس برگذار کنند و یا فیلم ببینند.
وی در خصوص فاز اجرایی طرح گفت: تنها با درنظر گرفتن زیرشاخه خودرویی این سیستم ارتباطی بزرگ باید مد نظر داشت که توسعه و گستردگی این سیستم در کشور می‌تواند بصورت بسیار فراگیر برای مجموعه‌های بزرگ خودرویی، وارد کنندگان خودرو، ناوگان‌های ترابری تجاری و دررون شهری، شرکت‌های پست، نظارت ساده‌تر پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان کنترل ترافیک، سازمان‌های اورژانس و امداد و ... و در مقیاس‌های کوچک‌تر برای تک تک شهروندان مزیت بسیار فراروان به همراه داشته باشد. از این رو شرکت ایرانسل در این لحظه کاملا آماده عقد قرارداد با ناوگان‌های حمل و نقل، موسسات خدماتی و ... است تا این سیستم ارتباطی را در تناسب با نیازهای کاربری هر یک از کاربران در اختیار بگذارد.

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو