فونیکسریمکسبهتام

با وجود تردد ۳.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت،

فقط ۱۲۸ موتورسیکلت در تهران برگه معاینه فنی دارند

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت:از ابتدای سال از ۳.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت در حال تردد تنها ۱۲۸ دستگاه به مراکز شهر تهران مراجعه کرده‌اند.

فقط ۱۲۸ موتورسیکلت در تهران برگه معاینه فنی دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم،‌ ولی آذروش با بیان اینکه تا زمانی که 80 درصد خودروهای شهر فاقد معاینه فنی هستند و بدون هیچگونه اهرم نظارتی و کنترلی از لحاظ وضعیت آلایندگی و سلامت ایمنی در شهر تهران تردد می‌کنند روبرو شدن با وضعیت قرمز و بحرانی آلودگی هوا غیر قابل پیش بینی نیست، اظهار داشت: در شرایط موجود که از چند روز گذشته پایداری جوی بر هوا حاکم بوده هیچگونه گرد و غبار و آلاینده‌ای از بیرون وارد تهران نشده است و این آلودگی هوا را نمی‌توان منتسب به یک منبع خارجی دانست.

    وی با اشاره به آمار اعلامی کاهش روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و همه افراد جامعه نسبت به سال‌های گذشته، اظهار داشت: بدون تردید این کاهش، نتیجه اقدامات دستگاه‌های اجرایی و یا خود شهروندان نبوده و تنها باد و باران و شرایط جوی به کمک مردم آماده است.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو تصریح کرد: از آنجاییکه در شرایطی پایداری هوا در زمستان تنها یک روز کافیست که هوای شهر به وضعیت ناسالم و غیر قابل تنفس تغییر یابد این نشان دهنده این مسئله است که هیچ کاری برای کاهش آلودگی هوا در تهران انجام نشده است.

    وی افزود: از سال 79  به صورت مداوم و مستمر در خصوص اثرات مثبت انجام معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات و تاثیر حداقل 23 درصدی آن در کاهش آلودگی‌ها اطلاع رسانی شده است و متاسفانه به رغم این همه تلاش مدیریت شهری در ایجاد مراکز و توسعه کمی و کیفی آن تنها از ابتدای سال از حدود سه میلیون خودرو مشمول 270 هزار دستگاه خودرو به مراکز شهر تهران مراجعه کرده‌اند در ارتباط با موتورسیکلت‌ها این وضعیت به مراتب بغرنج‌تر است.

    آذروش گفت: موتور سیکلت‌ها به واسطه تکنولوژی پایین و عدم رعایت استانداردهای جهانی حداقل 6 برابر خودرو یورو 2 آلایندگی تولید می‌کنند و براساس آمار اعلامی 24 درصد آلودگی هوا مربوط به آنهاست. از ابتدای سال از 3.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت در حال تردد تنها 128 دستگاه به مراکز شهر تهران مراجعه کرده‌اند.

    دبیر معاینه فنی کلانشهرهای کشور در خصوص اصلاح قانون معافیت معاینه فنی خودروها ی نو در مجلس شورای اسلامی و تصویب لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا که اصلاح مدت معافیت در این لایحه قید شده است، تصریح کرد: با توجه به آنکه معاینه فنی مستقیما با سلامت شهروندان در ارتباط است و اختلال در محیط زیست می‌تواند نظم و روال کاری در همه فعالیت‌های جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

    وی ادامه داد: بنده به عنوان شخصی که نمایندگی دو دوره از مجلس شورای اسلامی را در سوابق کاری خود دارم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم در مدت باقیمانده از این دوره مجلس با تصویب این لایحه، تصمیم گیری اشتباه دردوره گذشته را جبران کنند.

    آذروش در پایان گفت: برای کاهش آلودگی هوا مجموعه‌ایی از اقدامات مانند معاینه فنی خودروها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و کاربراتوری ،ارتقاء استاندارد خودروهای تولیدی، توسعه حمل ونقل همگانی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی و غیره توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نیاز است ولی این مسئله باید تاکید شود تا زمانیکه در کنار این اقدامات همراهی و همکاری شهروندان نباشد بدون تردید این برنامه‌ها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو