فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی:

۱۵درصد تصادفات منجربه فوت در خراسان شمالی مربوط به وانت بارها است

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نفل پایانه‌های خراسان شمالی گفت: ۱۵ درصد تصادفات منجربه فوت در محورهای این استان مربوط به وانت بارها است.

۱۵درصد تصادفات منجربه فوت در خراسان شمالی مربوط به وانت بارها است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،سعید سبحانی افزود: تردد نسبتا سنگین وانت‌بارها در جاده‌های برون شهری و بعضا کم توجهی رانندگان این نوع وسیله نقلیه به مقررات ایمنی و همچنین تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی، از عوامل رشد میزان فوتی‌ها در سوانح رانندگی به ویژه محورهای برون شهری است.

    وی با تاکید بر توجه به ایمنی تردد وانت‌ها در حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: رانندگان وانت‌بارها در جاده‌های برون شهری فاقد اطلاعات شغلی و آگاهی از فنون صحیح حمل بار هستند، از این جهت حمل بار بیش از اندازه و یا بارگیری غلط و عدم مهار مناسب بار توسط وانت‌بارها در جاده‌ها، به بروز حوادث ناگواری منجر می‌شود.

    سبحانی افزود: تردد غیر ایمن وانت‌بارها به ویژه در ایام پرترافیک سال نظیر تعطیلات تابستان که عبور خودروهای شخصی در جاده‌ها افزایش می‌یابد یکی از عوامل بروز تصادفات رانندگی است.

    وی اظهار کرد: خودروی وانت به دلیل نقص سیستم ترمز و نیز اطاق‌سازی‌های غیر استاندارد، یکی از پرخطرترین خودروها از حیث تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای است.

    به گفته سبحانی حدود 15 درصد تصادفات منجربه فوت در خراسان شمالی مربوط به وانت بارها است.

    مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 11 نفر بر اثر تصادفات وانت بار در استان جان خود را از دست دادند که این تعداد هشت درصد کل فوت شدگان سوانح رانندگی این استان را به خود اختصاص داده است.

    وی اظهار داشت: خراسان شمالی در این زمینه جایگاه چهارم را در کشور دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط