فونیکسریمکسبهتام

در جلسه شورای شهر تهران انجام شد

تصویب یک‌فوریت لایحه اصلاحیه عوارض موتورسیکلت‌ها

عصر خودرو- یک‌فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها در شهر تهران به تصویب رسید.

تصویب یک‌فوریت لایحه اصلاحیه عوارض موتورسیکلت‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به ضرورت وضع عوارض برای خودروها و موتورسیکلت‌های آلاینده هوا اظهار کرد: در اصلاحیه مصوبه قبلی به‌دنبال افزایش عوارض دریافتی از موتورسیکلت‌ها مبتنی بر تعداد سیلندر و میزان سوخت مصرفی آنها هستیم.

    وی با بیان اینکه شمار موتورسیکلت‌های تهران 3 میلیون دستگاه عنوان شده است، افزود: در عین حال این عدد دقیق نیست و تاکنون ارقام متفاوتی از 800 هزار موتورسیکلت تا 3 میلیون اعلام شده است.

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز بر ضرورت تصویب یک‌فوریت این لایحه تأکید کرد و گفت: از آنجا که عوارض باید قبل از 15 بهمن به وزارت کشور اعلام شود، این اصلاحیه با قید یک‌فوریت ارائه شده است.

    محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حجم سیلندر موتورسیکلت‌های مختلف متفاوت است میزان آلایندگی آنها نیز متفاوت خواهد بود و انتظار می‌رود عوارض به همین ترتیب از خودروهای آلاینده بیشتر دریافت شود.

    حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز به‌دنبال بررسی دستور این جلسه پیشنهاد داد شهرداری تهران گزارش مفصلی از اجرای تبصره 21 مصوبه بودجه سال 1394 ناظر بر کمک 2 میلیارد تومانی به تأمین موتورسیکلت‌های برقی ارائه کند.

    علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در حاشیه بررسی این موضوع اعلام کرد: تونل‌های توحید، نیایش و رسالت و بزرگراه طبقاتی صدر به‌عنوان کاندیدای دریافت عوارض از خودروهای عبوری مشخص شده‌اند و قرار است این موضوع با مشارکت رئیس کمیسیون عمران در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شود.

    وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد موضوع عوارض باید در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شود و کمیسیون عمران نیز نظر تخصصی خود را اعلام کند. با این حال چمران مخالف این اظهار نظر بود و تأکید کرد همان‌گونه که عوارض شهرسازی در کمیسیون شهرسازی بررسی می‌شود این موارد نیز باید در کمیسیون اصلی خود مورد بررسی قرار گیرد.

    در نهایت اعضای شورای شهر تهران به یک‌فوریت لایحه مذکور رأی دادند تا در اسرع وقت برای بررسی به صحن بیاید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط