فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل تاکسیرانی ملارد خبر داد:

ملارد پایلوت هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد گفت: ملارد به عنوان پایلوت هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی انتخاب شده است.

ملارد پایلوت هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حسین فلاح‌نژاد در غرب استان تهران با اشاره به روز ملی حمل و نقل اظهار کرد: بی‌شک یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های شهرمان رانندگان خدوم و بی‌ادعای تاکسی هستند که هر روز از ابتدایی‌ترین ساعات صبح تا پاسی از شب جهت خدمت به همشهریان عزیز و مردم شریف شهر ملارد در ایستگاه‌های تاکسی حاضر هستند و ضمن جابه‌جایی زن و مرد و پیر و جوان و کارمند و کارگر و محصل و کوچک و بزرگ، لقمه‌ای نان حلال برای خانواده خود مهیا می‌کنند.

    وی بیان کرد: باید با کمال ادب و احترام این روز را به تک‌تک تاکسی‌داران و تاکسیرانان و همچنین همه رانندگان فعال در حوزه‌های حمل بار، سرویس مدارس، آژانس‌ها، اتوبوس‌های شهری و دیگر مشاغل مربوط به حمل و نقل عمومی تبریک عرض کنم، از خداوند منان برای ایشان توفیق روزافزون و سلامتی خواستارم.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد با بیان اینکه از وظایف اصلی و اساسی سازمان تاکسیرانی نظارت بر خدمات‌رسانی هرچه مطلوب‌تر بر حمل و نقل مسافرین و سرویس‌دهی تاکسی‌های ناوگان است، تصریح کرد: تعداد دو اکیپ گشت و بازرسی به‌صورت مرتب و با برنامه و همچنین در ساعات پرتراکم مسافر با هماهنگی و همراهی عوامل محترم پلیس راهور شهرستان با سرکشی بر خطوط مختلف ضمن بازدید از فعالیت تاکسی‌داران و تاکسیرانان با مواردی همچون بی‌نظمی رانندگان در خطوط، عدم رعایت قوانین از سوی رانندگان، مسافربران شخصی و مزاحم، تاکسی‌داران شهرهای مجاور و مزاحم در خطوط مربوط به ناوگان تاکسیرانی ملارد برخورد کرده و با اخذ مدارک و همچنین در موارد تخلفات مهم و اساسی هدایت به پارکینگ اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

    وی از دیگر وظایف و اقدامات سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد را صدور مجوزهای مختلف و پروانه‌های تاکسیرانی عنوان و خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته مجموعاً در حدود 3 هزار و 600 مورد صدور و تمدید پروانه جهت رانندگان مختلف اعم از تاکسی‌داران، رانندگان کمکی، رانندگان حمل بار، سرویس مدارس، تاکسی‌های موقت و آژانس‌ها داشته‌ایم.

    فلاح‌نژاد از وجود ایستگاه‌های تاکسی در تمام خیابان‌ها و معابری که متقاضیان قابل توجهی برای حمل و نقل دارند، خبر داد و گفت: تعداد یک هزار و 244 دستگاه تاکسی زیر پوشش سازمان تاکسیرانی ملارد به امر جابه‌جایی در 22 مسیر داخل شهری و 11 مسیر بین‌شهری مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

    وی ضمن یادآوری جمعیت 300 هزار نفری ملارد و سرانه اصولی تاکسی (یک تاکسی به ازای هر 100 نفر) بر کمبود حداقل یک هزار و 900 دستگاه تاکسی در این شهر تأکید و اظهار کرد: البته در دوره مدیریت جدید تعداد تاکسی‌های پلاک عمومی به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد بیان کرد: پیرو عدم دستیابی به سهمیه طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی تلاش کریم تا با اخذ مجوز از شورای سازمان به ریاست فرماندار شهرستان و حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ملارد طرح تاکسی موقت را اجرایی کنیم.

    وی ادامه داد: بر اساس این طرح کسانی که مدت‌ها متقاضی دریافت تاکسی بودند، اما به علت عدم ارائه سهمیه موفق به دریافت تاکسی نشده‌اند با تشکیل پرونده، طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم توانستند به عنوان تاکسی موقت با خودروی شخصی خود به طور قانونی ارائه خدمات کنند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد تعداد تاکسی‌های موقت مشغول به کار را 143 دستگاه اعلام کرد.

    وی از دیگر اقدامات ویژه و مهم سازمان در سال گذشته به آغاز اقدامات لازم در راستای طرح بزرگ خدمات خودرویی اشاره کرد و گفت: در این خصوص ضمن اخذ مجوزهای لازم و جلسات متعدد با فراخوان عمومی از کلیه مشاغل مربوط به خدمات خودرو شامل کارواش، آپاراتی، تعویض روغن، پنچرگیری، باطری‌سازی، روکش صندلی، تعمیر و نصب دزدگیر، تعمیر و نصب ضبط و باند، مکانیکی، جلوبندی‌سازی و کمک‌فنر‌، صافکاری و نقاشی، اگزوزسازی، دوزندگی اتومبیل، تراشکاری، تعمیر هیدرولیک فرمان، برق و تنظیم موتور، رادیاتورسازی، سپرسازی، پارکینگ، حمل جرثقیل، خدمات بیمه، تهیه و خرید کلیه لوازم خودرو و غیره از همه فعالان در این عرصه در مجموعه شهر ملارد دعوت به همکاری به عمل آمد.

    فلاح‌نژاد ادامه داد: ضمن توزیع آگهی‌های مربوط و فرم‌های ویژه برای متقاضیان و داوطلبین پیشنهاد‌های متقاضیان همکاری جمع‌آوری شد که با جلسات آتی و نهایی این اقدامات جمع‌بندی خواهد شد و با خواست خدا به نتیجه خواهد رسید، در این طرح همه فعالان در قسمت‌های مختلف خدمات خودرویی که می‌توانند با کمترین هزینه بهترین خدمات را ارائه دهند شناسایی و همکاری‌ها در آینده اجرایی خواهد شد.

    وی با اشاره به تلاش‌های سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد در خصوص ابلاغ نرخ کرایه‌های جدید در سال گذشته، با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته کرایه‌های جدید در سریع‌ترین زمان ممکن ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: در این میان از تلاش‌های مسئولین امر، فرماندار، شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولین مربوط تشکر به عمل می‌آوریم، چراکه با تلاش‌های به عمل آمده در میان دیگر شهرهای هم‌جوار و استان تهران و البرز، ملارد به عنوان یکی از نخستین شهرها این امر را به سرانجام رساند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد از دیگر اقدامات قابل اشاره در سال گذشته را اخذ مجوزهای لازم در خصوص جایگزینی خودروهای مدل بالا با خودروهای تاکسی فرسوده ناوگان عنوان کرد و گفت: در این طرح تاکسی‌دارانی که تاکسی آنها فرسوده بود و در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز ثبت نام کرده‌اند اما به دلیل عدم نوسازی از سوی دولت کماکان بلاتکلیف هستند می‌توانند خودرویی مدل بالا مهیا کنند و با جایگزینی آن با خودروی فرسوده خود موقتاً فعالیت کنند تا از سوی دولت جایگزینی فرسوده‌ها به مرحله اجرا درآید.

    وی از تلاش روزافزون این سازمان برای احداث خطوط جدید تاکسی برای پوشش‌دهی کامل مناطق شهر ملارد خبر داد و اظهار کرد: از نمونه‌های این خطوط تازه تأسیس می‌توان به مواردی همچون مسیر خیابان شهید مطهری غربی، میدان ملارد ـ شهرک جعفریه، فاز 3 مارلیک ـ شهرک گل‌ها، ابتدا و انتهای بلوار نیایش و ابتدا و انتهای بلوار آزادگان اشاره کرد.

    فلاح‌نژاد با اشاره به جمعیت بالای تاکسیرانان و همچنین رانندگان کمکی، مشارکت تاکسیرانان در قالب شرکت در انتخابات مستقل و منظم خطوط برای انتخاب مسئول و شورای هر خط را عامل مؤثری در تحقق کنترل و نظارت بیان و تصریح کرد: نمایندگان قانونی این سازمان در هر خط به عنوان پل ارتباطی با سازمان، مشکلات و درخواست‌های مردم و تاکسیرانان را به این سازمان انتقال داده و در واقع بازوان بسیار مهمی برای نظارت و کنترل هستند.

    وی با تأکید بر کسب اعتماد شهروندان با ارائه خدمات بهینه و انجام نظارت مؤثر، از زیر پوشش قرار دادن یک هزار و 717 دستگاه وانت‌بار و ارائه مجوز و صدور پروانه فعالیت، همچنین نظارت کامل بر 379 خودرو زیر پوشش، به عنوان سرویس مدارس خبر داد.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان تاکسیرانی که طی هفته‌های گذشته نیز با حسین گروسی نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته شد، فرسودگی نزدیک به 50 درصد ناوگان تاکسیرانی شهر ملارد است.

    وی ادامه داد: این در حالی است که هر تاکسی که بیش از 10 سال عمر داشته باشد فرسوده محسوب می‌شود و باید با کمک و ارائه تسهیلات تعویض شود.

    فلاح‌نژاد بیان کرد: با هماهنگی شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ملارد، طی سفر وزیر کشور به غرب استان تهران مقرر شد تا مشکلات این حیطه مطرح و بررسی شود.

    وی در ادامه از واگذاری و اجرای مزایده جایگاه سی ان جی سازمان به‌صورت اجاره به بخش خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: با اقدامات لازم مراحل مزایده جایگاه به عمل آمده و با این واگذاری به بخش خصوص علاوه بر اینکه خدمات بهتری را در جایگاه سی ان جی شاهد خواهیم بود، همچنین می‌توانیم با کمتر کردن دخالت مستقیم در امورات جایگاه از نظر اقتصادی نیز بهره‌برداری بهتری داشته باشیم که این مهم به دست آمده است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد به ارائه خدمات آموزشی به رانندگان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک برگزاری دوره‌هایی ویژه شامل اخلاق شهروندی، کمک‌های اولیه و مرور قوانین راهنمایی و رانندگی و موضوعات متنوع دیگر در دستور کار سازمان قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌هایی که به عمل خواهد آمد به مرور این دوره‌ها برای رانندگان زیر پوشش برگزار خواهد شد.

    وی ضمن قدردانی از خدمات گسترده نیروی انتظامی در شهرستان ملارد، اختصاص نیروی کافی به عنوان پلیس انتظامی و راهور را برای نظارت بر امنیت تاکسیرانان و مقابله با پدیده نابجای مسافرکشی غیرمجاز ضروری دانست و اظهار کرد: متأسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات موجود که هم‌اکنون گریبان تاکسی‌داران و مجموعه ناوگان تاکسیرانی را گرفته همین موضوع است، البته این امر معضلی است که تاکسی‌داران سراسر کشور با آن مواجه هستند.

    فلاح‌نژاد بیان کرد: از فعالیت‌های قابل اشاره و مهم سازمان در طول سال گذشته طرح نصب کارت‌های شناسایی و تکریم مسافران بود که در این طرح بزرگ بر روی کارت‌هایی مخصوص با قاب‌هایی مناسب، نام و نام خانوادگی رانندگان به همراه کد و ردیف مربوطه و همچنین شماره تلفن تماس واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان درج گردیده و بر روی داشبورد کلیه تاکسی‌ها نصب شد.

    وی ادامه داد: در حالی این طرح و مراحل اجرا و نصب کارت‌ها در اوایل سال جاری به پایان رسید که به‌موجب ابلاغیه وزارت کشور این موضوع جهت کلیه تاکسیرانی‌های سراسر کشور الزام‌آور شده است و خوشبختانه تاکسیرانی شهرداری ملارد به عنوان یکی از اولین شهرها این امر را به سرانجام رسانده است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد از پروژه ویژه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، همچنین سیستم حمل و نقل وزارت کشور در خصوص هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی به وسیله نصب دوربین‌های پایشی و سیستم جی پی اس خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در این مهم شهر ملارد به عنوان شهر پایلوت انتخاب شده است.

    وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مراحل کارشناسی از سوی کارشناسان اتحادیه و همچنین شرکت‌های مجری در حال انجام است ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح ضمن افزایش امنیت شهروندان به ویژه در آب و هوای نامساعد یا شرایط بحرانی، می‌توان از سیستم کنترل و نظارت سنتی به سمت سیستمی نوین و هوشمند حرکت کرد.

    فلاح‌نژاد ابراز امیدواری کرد با فرهنگ‌سازی، توجیه و اطلاع‌رسانی مناسب زمینه استفاده هرچه بهتر شهروندان از این طرح ایجاد شود.

    وی خاطرنشان کرد: در طرحی دیگر که از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به اجرا در می‌آید سیستمی یکپارچه برای کلیه تاکسیرانی‌های سراسر کشور تهیه و ارائه شده است که ملارد به عنوان یکی از نخستین شهرها در این طرح مشارکت خود را آغاز کرده است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ملارد ادامه داد: در این سیستم هماهنگ و یکپارچه اطلاعات کلیه تاکسی‌داران و رانندگان به‌صورت مرتب و کامل درج خواهد شد و بسیاری از کارهایی که هم‌اکنون نیاز به حضور فیزیکی رانندگان در سازمان است از قبیل صدور مرخصی، تمدید کارنامه، تشکیل پرونده و موارد مرتبط به صورت الکترونیکی و اینترنتی صورت خواهد گرفت.

    وی در پایان نقش مؤثر مردم را در استفاده از ظرفیت‌های سازمان تاکسیرانی مورد اشاره قرار داده و هدف نهایی سازمان را خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان دانست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط