فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان حمایت هشدار داد

خودروسازان حقوق مشتریان را تضییع نکنند

عصر خودرو- به دنبال اقدام خودروسازان در دریافت چک تضمین برای تحویل خودروهای فروخته شده در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به خودروسازان هشدار داد.

خودروسازان حقوق مشتریان را تضییع نکنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، یکی از مهمترین حواشی عملکرد خودروسازان در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو، دریافت وثایقی علاوه بر چکهای اقساط دریافت شده از مشتریان بود.

    این اقدام در حالی صورت گرفت که پیش از آن در اطلاع‌رسانی صورت گرفته از سوی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، موضوع دریافت چک تضمین از خریداران مطرح نشده بود و قرار بود تنها از مشتریان سفته یا چک برای پرداخت اقساط، دریافت شود.

    با این حال دو خودروساز بزرگ کشور در فرایند ثبت‌نام و تحویل خودروهای فروخته اقدام به دریافت چک تضمین علاوه بر چک‌های اقساط کردند؛ به‌گونه‌ای که ایران خودرو هنگام ثبت‌نام و سایپا در زمان تکمیل مدارک، از مشتریان چک تضمین معادل 120 درصد قیمت خودرو، دریافت کرد.

    این موضوع علاوه بر اعتراض خریداران، واکنش مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت را به دنبال داشته است. در این زمینه محمود نوایی- رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، هشدار داده که خودروسازان حق ندارند خارج از ضوابط تعیین شده در قرارداد اولیه، شرایطی را به خریداران تحمیل کنند.

    وی از واکنش وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه خبر داده و اظهار کرده که محمدرضا نعمت‌زاده دستور داده است اگر شرایط جدیدی خارج از ضوابط قرارداد اولیه به مشتریان خودروهای تسهیلات 25 میلیون تومانی تحمیل شده است، معاونت امور صنایع وزارت صنعت به موضوع رسیدگی کند.

    نوایی همچنین از مشتریان خواسته در صورت نارضایتی از عملکرد خودروسازان در این زمینه شکایت خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و یا اداره رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند.

    این وضعیت در حالی است که خودروسازان تاکنون اطلاع‌رسانی در این زمینه نداشته و اعلام نکرده‌اند که به چه دلیل علاوه بر چک اقساط، چک تضمین به میزان 120 درصد قیمت خودرو، از مشتریان دریافت کرده‌اند و پیگیری ها از این دو خودروساز درباره این موضوع به نتیجه‌ای نرسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو