فونیکسریمکسبهتام

علت ۶۵درصد تصادفات خراسان جنوبی ناشی از واژگونی خودرو است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۶۵درصد برخوردهای منجر به تصادف فوتی و جرحی هفته قبل در محورهای استان ناشی از واژگونی خودروهاست.

علت ۶۵درصد تصادفات خراسان جنوبی ناشی از واژگونی خودرو است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، خراسان جنوبی 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، سومین استان پهناور ایران است، طول راه های آن پنج هزار و 500 کیلومتر هست و با توجه به بیابانی بودن آن و فاصله طولانی آبادی ها از رانندگان با سرعت بالا رانندگی می کنند و در برخورد با مانع قادر به کنترل خودرو نیستند.
    به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضایی در مورد علت بیشتر تصادف فوتی و جرحی نیز افزود: 41درصد تصادف ناشی از تخطی از سرعت مجاز است.
    وی اضافه کرد: 24درصد علت تصادف مربوط بی توجهی راننده به جلو است، انحراف و تجاوز، رعایت نکردن حق تقدم و فاصله طولی هریک شش درصد و 18درصد هم مورد مربوط به سایر عوامل است.
    وی اضافه کرد: در هفته قبل در اثر وقوع 25 فقره تصادف در محورهای خارج از شهرهای استان 43نفر زخمی و چهار نفر فوت کردند و از مجموع تصادف پنج مورد خسارتی بود.
    رضایی مجموع تخلف ثبت شده را هشت هزار و 16مورد ذکر کرد که سه هزار و 332مورد حادثه ساز بود.
    به گفته وی در این مدت 88 دستگاه موتورسیکلت و 34دستگاه خودور نیز توقیف شد و از ادامه رانندگی 199نفر که بدون گواهی نامه بودند،جلوگیری شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط