فونیکسریمکسبهتام

جنرال موتورز به قربانیان سوئیچ معیوب ۶۰۰ میلیون دلار خسارت می‌دهد

عصر خودرو- جنرال موتورز حدود ۶۰۰ میلیون دلار برای جبران خسارت قربانیان سوئیچ معیوب پرداخت خواهد کرد که کمتر از میزان مورد پیش بینی این خودروساز آمریکایی است.

جنرال موتورز به قربانیان سوئیچ معیوب ۶۰۰ میلیون دلار خسارت می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، صندوق مستقلی که از سوی جنرال موتورز برای پرداخت خسارت قربانیان تصادفات مربوط به سوئیچ احتراق معیوب تشکیل شده است، پرداخت 594.5 میلیون دلار به قربانیان این مشکل ایمنی را تصویب کرد.

    کنت فاینبرگ، وکیل معروف که ریاست این صندوق را برعهده دارد، در یک گزارش نهایی اعلام کرد 124 نفر در تصادفات مربوط به سوئیچهای معیوب خودروهای کوچک جنرال موتورز کشته شده و 275 نفر هم دچار صدمات جدی شده اند.

    این صندوق در پی فشارهای حقوقی و سیاسی که جنرال موتورز به دلیل کوتاهی از افشای این مشکل با آنها روبرو شده بود، از سوی ماری باررا، مدیرعامل این خودروساز برای جبران خسارت مشتریانی تشکیل شد که بسیاری از آنها پیش از ورشکستگی سال 2009 این خودروساز، خودروهای شورولت کبالت و سایر مدلهای کامپکت را خریداری کرده بودند.

    با اینهمه به دلیل اینکه جنرال موتورز بواسطه سازماندهی مجدد فعالیتش، خود را از برعهده گرفتن مسئولیتهای حقوقی مربوط به این محصولات مبرا کرد، از شکایتهای دریافت خسارت مصون ماند و ممکن است مجبور نباشد به شاکیانی که پیش از اعلام ورشکستگی این خودروساز در سال 2009 متحمل خسارت شده اند، پولی پرداخت کند.

    بسیاری از شاکیان تلاش ناموفقی داشتند تا مصونیتی که این شرکت تحت قانون حمایت در برابر ورشکستگی بدست آورده بود را بشکنند و از جنرال موتورز برای خساراتی که تحت پوشش صندوق فاینبرگ قرار نمی‌گرفت شکایت کنند.

    علاوه بر 594 میلیون دلاری که تیم تحت سرپرستی فاینبرگ اجازه یافت پرداخت کند، جنرال موتورز موافقت کرد 900 میلیون دلار به وزارت دادگستری برای فیصله دادن به تحقیقات درباره خلافهای این شرکت پرداخت کند.

    جنرال موتورز برای اصلاح سوئیچهای معیوب برای دو میلیون و 590 هزار خودرو فراخوان داده است. سوئیچهای معیوب ممکن است از وضعیت روشن خارج شده و با غیرفعال شدن باعث خاموش شدن موتور و از کار افتادن فرمان، ترمز و ایربگهای خودرو شوند.

    طبق تحقیقاتی که در سال 2014 به درخواست جنرال موتورز انجام گرفت، مهندسان و وکلای این خودروساز سالها پیش از اعلام فراخوان سوئیچ معیوب، از این مشکل مطلع بودند. پس از انتشار این گزارش، 15 نفر از کارمندان جنرال موتورز اخراج شدند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، از زمان انجام این فراخوان، جنرال موتورز سیستم دقیقی را برای شناسایی مشکلات کیفیت خودرو و اعلام زودتر فراخوانها به اجرا گذاشته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو