فونیکسریمکسبهتام

اولین محصول از برند لوکس هیوندای

عصر خودرو- هیوندای ماه گذشته بود که بصورت رسمی، جِنِسیس را به عنوان برند زیر مجموعه لوکس خود معرفی کرد، حال آشنا شوید با اولین محصول این برند که در هیبت یک سدان فول‌سایز لوکس و با نام EQ۹۰۰ در کره جنوبی عرضه کرد. این مدل که در بازار های بین‌المللی، با نام G۹۰ عرضه خواهد شد، در واقع جانشین ایکوس است که در مقطعی کوتاه با نام سِنتنیال در کشورمان نیز عرضه شد.

اولین محصول از برند لوکس هیوندای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، EQ900 به نسبت ایکوس، کمی بزرگتر شده و با طول بدنه ای برابر با 5.205 میلیمتر، سوار بر دو محور به فاصله 3.160 میلیمتر سوار است. طراحی مجلل و شیک این ساخته جدید، برگرفته از سبک طراحی مدرن هیوندای، موسوم به "شکوه و زیبایی اسپرتی" است که اولین بار نمود آن را در کوپه لوکس مفهومی Vision G Coupe Concept دیدیدم، البته با این تفاوت که از اغراق و دور از تولیدی بودن برخی فرم ها و تناسبات آن فاکتور گرفته شده تا EQ900 بیشتر هارمونی بصری داشته باشد با رقبای آلمانی، ژاپنی و آمریکایی پر ادعایی که سهم‌خواهی از جایگاه آنها در کلاس سدان های لوکس اسپرت را در سر دارد. البته طبیعی است طراحی به قول هیوندای "ترکیب‌کننده زیبایی و وقار حرکت با پویایی و انفجار"، هویت اصلی اش را از طراحی و علی‌الخصوص، جلوپنجره تکامل یافته نسل فعلی سواری پایین‌رده تر از جمله جنسیس سدان و سوناتای نسل هفت هایبرید گرفته.
در کابین EQ900 که برداشتی به مراتب مجلل تر از طراحی داخلی جِنِسیس سدان جدید است، در کنار پوشش ها، تزئینات و متریال لوکس و همچنین گستره ای از امکانات بالارده مرسوم در این کلاس مثل سیستم صوتی پیشرفته لکسیکان، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم تهویه اتوماتیک به کنترل هوشمند سه منطقه ای، استفاده از شیشه های دولایه، سیستم سرگرمی سرنشینان عقب با صفحه نمایش 9.2 اینچی و چِفت سه لایه درب ها برای کاهش صدای بیرون به داخل، شاهد عرضه EQ900 با مجموعه ای مدرن از سامانه های خودران خواهیم بود که البته هیوندای می گوید فعلا مخصوص EQ900 های بازار کره هستند. هیوندای همچنین مدعی است اولین خودروسازی است که با ارائه سیستم جدید Smart Posture Caring System در EQ900، بصورت خودکار موقعیت نشیمن راننده، فرمان خودرو، آیینه‌بغل ها و وضعیت نمایش سیستم هدآپ دیسپلی (نمایشگر اطلاعات ضروری خودرو بر روی شیشه جلو) را با توجه به خصوصیات فیزیکی راننده تنظیم می کند.
EQ900 با سه موتور در کره‌جنوبی عرضه می شود که واحد اول، اولین موتور توئین‌توربو تاریخ هیوندای است که با پیکربندی V6 3.3 لیتری و 365 اسب‌بخار قدرت، احتمالا شتاب صفر تا صدی در حدود 6.2 ثانیه به این سدان فول‌سایز لوکس خواهد داد. دو گزینه دیگر، یکی V6 3.8 لیتری نام‌آشنای هیوندای است با 311 اسب‌بخار قدرت و دیگری، یک نیروگاه V8 5.0 لیتری 419 اسبی. هر سه این موتور ها متصل به گیربکس 8 سرعته خودکاری عرضه خواهند شد که بصورت استاندارد، چرخ های عقب را تغذیه می کند اما بصورت آپشنال، می تواند محرک هر چهار چرخ باشد.
انتظار می رود برند جِنسیس تا سال 2021 با پنج مدل دیگر توسعه یابد که عبارتند از G80 به عنوان جانشین جنسیس سدان، G70 به عنوان رقیبی برای امثال ب‌ام‌و سری 3، یک کوپه اسپرت به عنوان جانشین جنسیس کوپه و دو مدل کراس‌اوور.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو