فونیکسریمکسبهتام

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد برای سرویس دهی به زائران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری مشهد از بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران به هسته مرکزی شهر خبر داد .

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد برای سرویس دهی به زائران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، هوشنگ غلامزاده افزود : با توجه به فرارسیدن ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) بیش از یک و نیم میلیون زائر تا کنون به مشهد مشرف شده اند و مقصد تمام این زائران نیز بارگاه منور رضوی است.
    وی تصریح کرد : در این راستا و برای ایجاد سهولت در انتقال زائران از نقاط مختلف شهر به حرم امام رضا (ع) و هسته مرکزی شهر ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس ، تاکسی و قطارشهری تقویت شده است.
    غلامزاده با اشاره به افزایش سرویس دهی قطارشهری مشهد از امروز 19 تا 21 آذر ، ادامه داد : سرویس دهی این ناوگان از ساعت شش صبح آغاز و با یک ساعت افزایش تا 23 ادامه خواهد داشت .
    وی گفت : همچنین سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه نیز از هفت دقیقه به پنج دقیقه کاهش می یابد .
    فعالیت 350 دستگاه اتوبوس در هسته مرکزی شهر
    معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد : همچنین روزانه 350 اتوبوس در اطراف حرم مطهر رضوی به زائران و مجاوران خدمت رسانی می کنند.
    وی اظهار کرد: اتوبوس های این سازمان در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی تا جایی که امکان تردد وجود داشته باشد به جابجایی مسافران می پردازند .
    غلامزاده با اشاره به افزایش ساعت کار پایانه های خطوط عبوری از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از ساعت 20:30 به ساعت 22:30 گفت : سایر خطوط و پایانه ها نیز تقویت شده اند .
    وی با اشاره به فعالیت دو هزار دستگاه اتوبوس در این ایام افزود: همچنین 50 دستگاه اتوبوس در ورودی مشهد از مسیر نیشابور زائران پیاده را به هسته مرکزی منتقل می کنند .
    سرویس دهی 300 دستگاه تاکسی ون در اطراف حرم مطهر رضوی
    معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود : همچنین برای رفاه بیشتر زائران، 100 دستگاه خودور ون در اطراف حرم رضوی در نظر گرفته شده و 200 دستگاه نیز در مسیر باب الجواد تا خیابان خسروی به سرویس دهی به زائران و مجاوران می پردازند.
    وی با اشاره به فعالیت هزار دستگاه تاکسی در مبادی ورودی شهر مشهد در این ایام ، گفت : هزار و 800 دستگاه تاکسی بی سیم نیز در شهر آماده باش هستند.
    غلامزاده تاکید کرد : زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در این ایام برای سهولت در تردد و کاهش ترافیک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
    در روزهای پایانی ماه صفر هر سال حدود سه میلیون زائر و مسافر به کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد وارد می شوند و تا کنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر وارد مشهد شده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط