فونیکسریمکسبهتام

سهم۲۸ درصدی موتور سواران در تلفات تصادفات رانندگی

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش با همکاری نهادها و مدارس نقش موثری در کاهش تخلفات و تلفات رانندگی دارد.

سهم۲۸ درصدی موتور سواران در تلفات تصادفات رانندگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفات موتورسواران و عابران پیاده اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اصلی پلیس راهور تردد حرکت تند و سریع موتور سیکلت سواران است که تعدادی از آن‌ها تخلفات حادثه‌سازی را رقم می‌زنند.

    وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده حدود 28 درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به موتور سیکلت‌سواران است که اکثر آن‌ها تخلفات حادثه‌ساز داشته و یا فاقد تجهیزات لازم مثل کلاه ایمنی بودند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از جمله مشکلات دیگری که در سطح شهر با آن مواجه هستیم تصادفات عابران پیاده است که حدود  49 درصد این تصادفات منجر به فوت می‌شوند.

    سرهنگ عابدی با اشاره به اعمال قانون عابران پیاده در صورت عدم رعایت قوانین تصریح کرد: خودروسواران در رابطه با گذرگاه‌های عابر پیاده قوانین را نسبت به عابران بهتر رعایت می‌کنند و با توجه به اینکه کنترل اتومبیل سواران سیستمی شده است و در تمامی تقاطع‌های سطح خیابان شهر تخلفات آن‌ها توسط دوربین‌های نصب‌ شده ثبت می‌شود، همین عامل منجر به کاهش تخطی آن‌ها از قوانین شده است.

    وی در ادامه افزود: عابران پیاده مانند رانندگان اتومبیل ملزم به رعایت قوانین و مقرراتی مثل رعایت عبور از چراغ قرمز مخصوص عابران پیاده هستند.

    جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در افزایش بار ترافیکی و برهم خوردن زمان چراغ قرمزها و کندی ترافیک عبور عابران از چراغ قرمز است.

    سرهنگ عابدی تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی و آموزش توسط سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط و با همکاری مدارس و خانواده‌ها می‌توانیم در نهادینه کردن رعایت قوانین اقدام موثری را انجام دهیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو