فونیکسریمکسبهتام

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۱۰ سال

رکورد واردات خودرو در کدام سال شکسته شد؟

عصر خودرو- در یک دهه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است .

رکورد واردات خودرو در کدام سال شکسته شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، بررسی ها نشان می دهد  با آزادسازی واردات خودرو به کشور در طی دهه گذشته بیش از 504 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است .

    تا پیش از سال 1383 واردات خودرو به ایران ممنوع بود اما پس از این تاریخ با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی و بهبود فضای بازار واردات خودرو به کشور مجاز شد .

    بررسی‌ها نشان می دهد بازار به واردات خودروهای لوکس تمایل بیشتری نشان داد به طوری که برخی برآوردها حکایت از واردات بیش از انتظار پورشه و مازاراتی به ایران داشت . حجم پورشه های در حال تردد در ایران به گواه بسیاری از کارشناسان با تعداد پورشه های موجود در چند کشور حاشیه نشین خلیج فارس برابری می کند . بررسی ها نشان می دهد بیشترین فروش پورشه در سال 2011 به ایران مربوط بود و در سال های اوج تحریم، در حالی که ورود پول حاصل از فروش نفت به ایران ممکن نبود، پورشه و سایر خودروهای لوکس بازاری داغ در ایران داشتند . در سال های 1388 تا 1392 در مجموع 95 هزار و 673 دستگاه خودروی لوکس وارد ایران شد . در این دوره زمانی تعداد پورشه های ورداتی 1762 دستگاه بود .یک روزنامه اسپانیایی پیش از این ایران را بزرگترین وارد کننده پورشه در سال های گذشته ، در خاورمیانه معرفی کرده بود .

    در این دوره زمانی واردات خودروی لوکس با ارز دارو و غذا نیز گزارش شده است . هر چند ایران از سال 1390 با تشدید تحریم ها با بحران روبرو شد اما بسیاری واردات خودروهای لوکس را نتیجه افزایش قابل توجه ردآمدهای نفتی و نوکیسه گی طبقه ای از وابستگان به نفت می دانند .

    بر اساس این گزارش واردات خودرو به کشور که در سال 1384 با 11 هزار و 440 دستگاه خودرو آغاز شد ، پس از یک دهه در نیمه دوم سال 1394 به 20 هزار 866 دستگاه رسیده است.

    بررسی ها نشان می دهد در سال 1385 حجم واردات خودرو سه برابر سال 1384 شد و در این سال بیش از 30 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد .

    واردات خودرو در سال 1392 افزایش قابل توجهی را نسبت به قبل از آن تجربه کرد و در این سال 78 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد . واردات خودرو در سال گذشته به 102 هزار دستگاه رسید . هر چند حجم خودروهای وارداتی به شدت افزایش یافت اما دولت یازدهم واردات خودروهای لوکس و گران قیمت به کشور را ممنوع کرد به این ترتیب خودروهای وارداتی حجم موتور کمتر از 2500 سی سی داشتند . میزان واردات خودرو در سال جاری کاهشی چشمگیر را تجربه کرده است به طوری که در 6 ماه اول سال تنها 20 هزار و 866 دستگاه خودرو به کشور وارد شده است .

    نمودار زیر وضعیت وادرات خودوها در 10 سال گذشته را نشان می دهد .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو