فونیکسریمکسبهتام

افزایش دو برابری صادرات خودرو در ۸ماه با وجود کاهش توان خرید داخلی

عصر خودرو- معاون امور صنایع‎ وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش دو برابری صادرات خودرو در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: دلیل کاهش خرید خودرو در مدت یادشده، پایین آمدن توان خرید مردم است.

افزایش دو برابری صادرات خودرو در ۸ماه با وجود کاهش توان خرید داخلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «محسن صالحی نیا» روز دوشنبه افزود: امسال صادرات خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد دو برابری برخوردار شد اما ارزش صادراتی آن نتوانست نسبت به کاهش تولید، رقم قابل توجهی باشد و آن را جبران کند.
    صالحی نیا گفت: طبق آمارهای موجود روند تولید خودرو تا خردادماه امسال افزایش یافت اما پس از آن روند کاهشی به خود گرفت.
    براساس اعلام سازمان توسعه تجارت، در هشت ماه منتهی به آبان ماه امسال، تولید انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور به مرز 604 هزار و 35دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 16.2 درصد کاهش داشت.
    معاون وزیر صنعت افزود: صنعت خودرو در دو بخش داخلی و صادراتی فعالیت دارد اما با توجه به شرایط حاکم، نقدینگی نامناسب و کاهش توان خرید مشتریان، تولید با روند کاهشی روبرو شده است.
    وی ادامه داد: با توجه به اقدام های تازه دولت برای حمایت از مشتریان صنعت خودرو و تامین اعتبار مورد نیاز برای فروش اقساطی، این مشکل برطرف شده است.
    صالحی نیا افزود: این اقدام دولت سبب شد در ماه جاری تولید خودرو دوباره روند مطلوبی پیدا کند.
    به گفته وی، جبران کاهش تولید خودرو در ماه های گذشته، به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.
    به گزارش ایرنا، با اجرای بخشی از بسته سیاست های دولت برای تسریع رونق اقتصادی یا همان بسته خروج از رکود، دو خودروساز داخلی توانستند به فاصله کمتر از 6 روز، 110 هزار دستگاه را به متقاضیان ثبت نام کرده بفروشند آن هم در حالی که مجموع خودروهای موجود در انباری حدود 51 هزار دستگاه بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو