فونیکسریمکسبهتام

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین:

عبور از محورهای مواصلاتی قزوین بدون زنجیر چرخ ممکن نیست

عصر خودرو- مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: با توجه به بارش برف و لغزنده بودن جاده ها تردد در جاده های استان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

عبور از محورهای مواصلاتی قزوین بدون زنجیر چرخ ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جواد حق لطفی از گستردگی حجم کولاک و برف گرفتگی در کلیه محورهای استان و ادامه عملیات امدادرسانی بدون وقفه راهداران خبر داد و گفت: علی الرغم اعلام مسدودی برخی راهها و لزوم استفاده از زنجیر چرخ از ساعات اولیه آغاز بارش، شاهد حضور خودروها به ویژه ماشین های سواری بدون امکانات زمستانی و زنجیر چرخ در محورها و طبعا گرفتار شدن آنها در برف هستیم.

    وی افزود: برخی خودروها با توجه به مسدود بودن برخی مسیرها وارد محورهای فرعی شده تا از آن طریق در جاده اصلی قرار بگیرند که متاسفانه به علت وجود کولاک و برف شدید در جاده مانده و عوامل راهداری درحال امداد رسانی مدوام و انجام عملیات نجات و رهاسازی خودروها هستند.

    حق لطفی با اشاره به اینکه هم اکنون در محورهای تاکستان به قزوین محدوده کهک تا دولت آباد و آزاد راه قزوین – رشت و همچنین سایر محورهای اصلی و فرعی استان شاهد کولاک و برف شدید هستیم گفت: با توجه به تعداد قابل توجه خودروهای گرفتار شده در جاده ها، عملیات امدادرسانی و رهاسازی آنها بر حسب اولویت و ضرورت در حال انجام بوده و به امید خدا با یاری دستگاههای متعدد امدادرسانی جاده ای به زودی پایان خواهد یافت. 

    وی از نجات و رهایی مسافران و خودروها توسط راهداران خبر دادو گفت: بارش برف در محورهای استان و عدم کامل بودن امکانات خودروها باعث گرفتار شدن برخی خودروها در محورهای مختلف استان شد که با حضور به موقع عوامل راهداری نجات یافتند.

    حق لظفی بیان کرد: به علت گرفتار شدن وانت پیکان در محور بهرام آباد به فلار به توجه به نداشتن زنجیر چرخ، چندین دستگاه خودرو در مسیر متوقف بودند که با حضور راهداران منطقه الموت، وانت گرفتار شده رها شده و مسیر بازگشایی شد.

    وی افزود: همچنین 10 دستگاه خودرو به علت بارش برف شدید در محور حصار ولیعصر به آبگرم و 15 دستگاه خودروی سبک و سنگین در آزاد راه زنجان نیز در مسیر متوقف شده بودند که با حضور گشت های راهداران و امدادرسانی آنها در مسیر قرار گرفته و به سفر خود ادامه دادند.

    حق لطفی از ایجاد صف چند کیلومتری نزدیک گردنه کوهین نیز خبر داد و گفت: ماشین آلات سنگین راهداری سریعا به محل مورد نظر اعزام شده و با تیغ زنی و برف روبی محور اقدام به بازگشایی مسیر کردند.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین تصریح کرد: در حال حاضر40 اکیپ راهداری، 250 دستگاه ماشین از انواع ماشین آلات راهداری و 300 نفر از راهداران این اداره کل در حال بازگشایی مسیرها و خدمت رسانی بدون وقفه به مسافران هستند.

    حق لطفی تاکید کرد: با توجه به شدت کولاک و برف موجود در سطح محورهای مواصلاتی استان و برودت هوا از هم میهنان درخواست می کنیم تا عادی شدن شرایط جوی در مسیرها از انجام هرگونه سفر غیرضروری جدا خودداری کرده و بعد از این نیز برای سفر کلیه تجهیزات زمستانی خودروی خود را کنترل و بررسی کنند.

    وی از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کرده و در صورت نیاز به انجام سفر همه امکانات زمستانی خودروی خود را کنترل کرده و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و در صورت بروز هر گونه مشکلی در این خصوص با شماره گویای 141 اداره کل راه و شهرسازی تماس حاصل کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو