فونیکسریمکسبهتام

امکان تردد در گردنه هابا زنجیر چرخ

زنجانی ها منتظر یخبندان باشند

عصر خودرو- با ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان موج گسترده سرما و بارش برف در استان حاکم شده و از بامداد امروز با بارش نخستین برف پاییزی تردد در گردنه ها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

زنجانی ها منتظر یخبندان باشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سامانه بارشی از چند روز گذشته وارد استان زنجان شده و امروز برای اولین بار استان زنجان سفید پوش شد و خوشحالی مردم را چندین برابر کرد.

    مدیر کل هواشناسی استان زنجان به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده در استان اشاره کرد و گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان همچنان تدوام دارد و اواخر روز دوشنبه از استان خارج می شود.

    احد یاغموری گفت: همراه با بارش برف در استان زنجان وزش باد و کولاک را خواهیم داشت و در این راستا دید برای رانندگان بسیار سخت خواهد بود.

    وی به وضعیت دمایی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کردو یاد آورشد: دمای استان از امروز تا اواخر هفته کاهش می یابد و با افت دما یخبندان در استان به خصوص در هنگام صبح حاکم خواهد بود.

    یاغموری به گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: آببر با 7 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گرماب با منفی 9 درجه سانتیگراد سردترین مناطق استان زنجان طی 24 ساعت گذشته بودند.

    وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: دمای فعلی زنجان منفی 2 درجه سانتیگراد است که نسبت به دیرز دو درجه بیشتر شده است.

    مشکلی در راه های ارتباطی روستاها وجود ندارد

    مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر بارش برف در تمام محورهای مواصلاتی استان زنجان وجود دارد ولی با بارش برف سطح جاده ها لغزنده است و راهداران در تلاش هستند تردد را روان بکنند.

    صفی الله کرامتی تاکید کرد: اکیپ راهداری و پلیس راه در محور ها حضور دارند.

    وی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در محورهای استان زنجان رخ نداده است، افزود: در این راستا باز باید مسافران با دقت بیشتر رانندگی کنند.

    مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در مورد وقوع حوادث غیرمترقبه در استان زنجان هشدار داد و اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی از دیروز صبح وارد استان زنجان شده و با بارش برف و باران شاهد افت دمای محسوس در استان خواهیم بود.

    صفی الله کرامتی گفت: با توجه به برودت هوا و افت دما احتمال یخ‌زدگی و آب‌گرفتگی در معابر و جاده‌ها وجود دارد.

    وی بابیان اینکه با بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک هم ایجاد می‌شود، گفت: رانندگان حتماً قبل از سفر تمهیدات ایمنی و گرمایشی را برای داشتن سفری خوب فراهم کرده تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

    همچنین مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: با توجه به گزارش هواشناسی بارش باران و برف را در ارتفاعات خواهیم داشت و در این میان با توجه به بارش برف، سطح جاده‌ها لغزنده می‌شود و رانندگان باید خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و از سرعت غیرمجاز بکاهند و در رانندگی دقت کنند.

    مسعود خوشکام در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: به هنگام لغزنده بودن سطح جاده‌ها کنترل وسیله نقلیه بسیار سخت می‌شود و رانندگان حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند در این خصوص در حال حاضر سطح جاده ها لغزنده است و رانندگان باید حتما برای تردد از زنجیر چرخ استفاده کنند.

    وی  تأکید کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع پدیده مه رانندگان باید آستانه دید خود را وسیع کنند.

    خوشکام افزود: شهروندان زنجانی به‌محض اینکه قصد مسافرت داشته باشند با ارسال پیامک به سامانه 1000241141 از باز بودن راه‌ها باخبر شوند.

    مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان یادآور شد: همچنین مسافران می‌توانند از طریق تلفن گویای 141 از وضعیت جاده‌ها باخبر شوند.

    رئیس پلیس راه استان زنجان نیز به رانندگانی که قصد تردد در گردنه‌ها و محورهای برف گیر این استان را دارند توصیه کرد زنجیر چرخ و سایر تجهیزات سفر  زمستانی را به همراه داشته باشند.

    سرهنگ علی اصغر شیر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به اینکه بارش برف در استان از دیروز شروع شده سطح برخی جاده‌ها یخ زده  است بنابراین رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

    وی  در ادامه از رانندگانی که در فصل سرما اقدام به مسافرت می‌کنند خواست خودرو خود را به سیستم گرمایشی مجهز و قبل از حرکت خودرو را از لحاظ فنی و ایمنی  کنترل کنند.

    رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: پلیس راه در راستای برقراری امنیت جاده‌ها در فصل زمستان کنترل محسوس و نامحسوس خود از جاده‌ها را در دستور کار دارد.

    سرهنگ شیر محمدی  یادآور شد: متأسفانه در فصل زمستان چون جاده‌ها لغزنده است رانندگان نمی‌توانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند بنابراین رانندگان از سرعت غیر مجاز خودداری و خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

    سرهنگ شیر محمدی یاد آور شد: رانندگان به سالم بودن برف پاک کن خودرو خود بسیار توجه کنند چرا که عدم وجود برف پاک کن مانع دید راننده می‌شود.

    وی وضعیت تردد در راه های ارتباطی  روستایی استان را روان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مشکلی برای تردد در راه ارتباطی روستایی وجود ندارد.

    رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در حال حاضر در همه راه های ارتباطی بارش برف حاکم است ولی در گردنه ها مه غلیظ و کولاک وجود دارد.

    سرهنگ شیر محمدی افزود: با توجه بارش برف و وجود کولاک در محورهای مواصلاتی استان پلیس راه از امروز صبح مانع تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده های برف گیر استان شده است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر سرنشینان خودروهایی که زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی و ایمنی نداشته اند، نمی توانند سفر کنند.

    مردم استان زنجان تاسیسات آب واحدهای مسکونی را عایق بندی کنند

    مدیر عامل شرکت آبفار گفت: با شروع فصل زمستان و برودت و سرمای هوا احتمال یخ زدگی انشعابات آب و تأسیسات وجود دارد که باید شهروندان زنجانی نسبت به عایق بندی تأسیسات واحدهای مسکونی اقدام کنند.

    محمدحسین مهانفر تصریح کرد: مشترکین آبفار استان حتماً برای پوشاندن کنتور آب از پشم شیشه استفاده کنند، عایق بندی کلیه تأسیساتی که در فضای بازی هستند، ضروری است و از یخ زدگی و احتمال وقوع ترکیدگی جلوگیری می‌کند و در موقع یخ زدگی لوله‌ها آب گرم را مستقیم روی لوله ها نریزیم.

    وی گفت: اگر کنتور آب یخ بزند مکانیزم کنتور به هم می‌خورد و دقت کنتور تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

    شهروندان زنجانی با خودروهای شخصی در داخل شهر تردد نکنند

    همچنین شهرداری زنجان در اطلاعیه ای از شهروندان زنجانی خواست با توجه به بارش شدید برف  در صورت امکان از تردد با خودروهای شخصی در سطح شهر زنجان خوداری کنند و یا در صورت استفاده از خودرو شخصی، وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط