فونیکسریمکسبهتام

واکنش هلال‌احمر نسبت به مرگ راننده مسابقه رالی

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان در واکنش به مرگ «مریم رضوانی» در جریان مسابقه رالی کویر در این استان گفت: هیچ‌ اطلاعی از این مسابقه نداشتیم و هیچ مکاتبه و حتی تلفنی هم در این رابطه به ما نشده است.

واکنش هلال‌احمر نسبت به مرگ راننده مسابقه رالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رسول راشی اظهار کرد: پس از وقوع حادثه، اورژانس در ساعت 3:26 روز چهارشنبه با ما تماس گرفت و از این اتفاق مطلع شدیم.

    وی با اشاره به اینکه اورژانس برای کمک‌رسانی به این حادثه‌دیده، تقاضای بالگرد امدادی از هلال احمر کرد، گفت: هماهنگی‌های لازم با تهران برای اعزام بالگرد از چابهار به زاهدان صورت گرفت، اما چون طی مسافت زاهدان - چابهار برای بالگرد 2.5 ساعت زمان‌بر بود و از طرفی به دلیل تاریکی هوا دید خیلی کم بود، تیم‌های امدادی واکنش سریع خود را به منطقه اعزام کردیم.

    وی با اشاره به اینکه نقطه مکانی محل حادثه که ابتدا به هلال‌احمر داده شد، اشتباه بود، بیان کرد: در نهایت نیروی‌های امدادی هلال‌احمر پس از دریافت نقطه مکانی دقیق به کمک نیروهای سپاه و نیروی انتظامی به جستجو پرداختند.

    بر اساس گزارش‌ها، مسابقه رالی آزاد کویر، 10 آذر در شهرستان میرجاوه شروع شد که در روز پایانی (11 آذر) یک راننده خانم، بر اساس آنچه که فرمانداری زاهدان آن را قصور «تربیت بدنی» خوانده، در جریان این مسابقه جان خود را از دست داد.

    محمد گمرکی‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زاهدان در این‌ باره به یک رسانه گفته است: «بر اساس نامه رسمی اداره کل ورزش و جوانان به فرمانداری تاریخ برگزاری مسابقه قهرمانی رالی آزاد کویر زاهدان 10 دی‌ماه امسال پیش‌بینی‌شده بود ولی اجرای این مسابقه بدون هماهنگی فرمانداری و بسیج امکانات امدادی، یک ماه زودتر از زمان تعیین‌شده برگزار شد».

    وی همچنین از برگزاری این مسابقه در ایام اربعین ابراز گلایه کرده و وعده داده است: « فرمانداری زاهدان تمامی ابعاد این اتفاق را بررسی و در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.»

    به گفته این مسئول، «در ابتدای اطلاع فرمانداری از وقوع این حادثه در ساعت 15 یازدهم آذرماه، کمیته‌ای به منظور امدادرسانی به حادثه‌دیده این رقابت‌ها تشکیل شد اما تاریکی هوا مانعی برای پرواز بالگردها بر فراز کویر نصرت‌آباد شد. ولی گروه‌های جستجو زمینی وارد عمل شدند اما به سبب عدم ارتباط، متأسفانه حادثه‌دیده این مسابقات پیدا نشد».

    وی افزوده است: «بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی فرمانداری، به محض روشن شدن هوا در روز پنجشنبه 12 آذرماه، دو بالگرد امدادی هلال‌احمر و اورژانس به همراه یک بالگرد جستجو سپاه پاسداران به منطقه اعزام شدند که پس از دو ساعت جستجو، جسد مریم رضوانی که جان به جان‌آفرین تسلیم‌شده بود، کشف شد».

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو