فونیکسریمکسبهتام

جریمه ۴۰ هزار تومانی برای تجاوز به حقوق معلولان

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران از جریمه ۴۰ هزار تومانی خودروهایی که اقدام به توقف در محل اختصاصی پارک یا عبور معلولان کنند، خبر داد.

جریمه ۴۰ هزار تومانی برای تجاوز به حقوق معلولان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان گفت:‌ افراد معلول دارای روح بلندی هستند و باید علاوه بر اینکه تلاش کرد نگاه شهروندان نسبت به آنان تغییر کند، باید امکانات و فضای شهری مناسبی نیز برایشان فرهم شود.

    او با بیان اینکه این بخش از جامعه برای ترددشان در معابر با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: مدیریت شهری تلاش کند در بهسازی و مناسب سازی معابر و تعبیه سیستم های حمل و نقل مناسب حقوق این بخش از جامعه رعایت شود و در طراحی مبلمان شهری نیز باید تسهیلات لازم برای تردد این عزیزان در نظر گرفته شود.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه پلیس راهور به‌طور کامل آمادگی لازم را برای احقاق حقوق این بخش از جامعه دارد، گفت: در معابر، خیابان‌ها و محل‌هایی که به لحاظ اداری، اقتصادی، درمانی، بهداشتی و ... نیاز به تردد و مراجعه معلولان وجود دارد، تابلوهای "توقف ممنوع غیر از خودروهای پلاک معلولان" نصب شده است که تنها رانندگان معلول در این محل ها و فضاهای اختصاصی مجاز به پارک هستند لذا توقف برای سایر وسایل نقلیه غیر از پلاک معلولان در این محل ممنوع است.

    مرادی ادامه داد: بر همین اساس خودروهای غیرمجاز که اقدام به توقف در این محل‌ها کنند 400 هزار ریال جریمه خواهند شد و اگر چنانچه بر روی تابلو کلمه حمل با جرثقیل الصاق شده باشد، وسیله غیر مجاز در محل پارک معلولان به پارکینگ منتقل خواهد شد.

    او به رانندگان توصیه کرد: در این مکان‌ها که فضای پارک اختصاصی برای وسایل معلولان است باید حقوق شهروندی را رعایت کرد و در تقاطع‌ها نیز هنگام عبور معلولان و نابینایان، حق تقدم این افراد را در نظر داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو