فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۲۵ درصدی فروش فولکس‌واگن در ماه نوامبر

غولی که همچنان بهای رسوایی تقلب خود را می‌پردازد

عصر خودرو- رسوایی تقلب فولکس‌واگن در تست آلایندگی، علاوه بر تخریب وجهه جهانی این خودروساز آلمانی، بر میزان فروش ماه گذشته این کمپانی نیز تاثیر بسزایی گذاشته است.

غولی که همچنان بهای رسوایی تقلب خود را می‌پردازد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازاقتصادنیوز، فولکس‌واگن در گزارش فروش ماه نوامبر این کمپانی، از کاهش 25 درصدی فروش خود نسبت به ماه قبل خبر داده است. این کمپانی، کاهش فروش خود را ناشی از کاهش سفارش خودروهای دیزلی می‌داند که آزمایش‌های آلایندگی را با تقلب پشت سر گذاشتند.

     برند فولکس‌واگن، ماه گذشته تنها 23 هزار و 882 دستگاه خودرو فروخت، درحالی که میزان فروش این کمپانی، سال گذشته در همین ماه 32 هزار دستگاه بوده است. خودروهای دارای موتور دیزلی، معمولا حدود 20 درصد از فروش فولکس‌واگن را به خود اختصاص می‌دهد.

    البته، در برخی محصولات این کمپانی، شاهد فروش امیدبخشی نیز هستیم، به‌طوری که میزان فروش خودروی SUV مدل تیگوآن، نسبت به نوامبر گذشته 88 درصد رشد داشته، درحالی که فروش خودروی مدل تمام برقی گلف نیز حدود سه‌ برابر شده و به 472 دستگاه رسیده است.

    بااین حال، این رشد نمی‌تواند کاهش فروش برخی مدل‌های پرفروشی نظیر سدان «پاسات» و «جتا» را جبران کند که فروش این دو مدل به ترتیب با کاهش 60 و 23 درصدی مواجه شده است.

    پایگاه اینترنتی Edmuns.com که میزان فروش خودروها را اعلام می‌کند اعلام کرده که فولکس‌واگن بدترین ماه فروش خود را از زمان ژانویه تاکنون تجربه کرده‌ است. از آن تاریخ به‌بعد، فروش این کمپانی با ورود خودروی «گلف» این کمپانی به بازار رشد کرد اما رسوایی تقلب ماه دسامبر این رشد را نیز متوقف کرد.

    مسئولان فولکس‌واگن اعتراف کرده‌اند که در 482 هزار دستگاه خودروی دیزلی خود نرم‌افزاری نصب کرده‌اند که میزان آلایندگی موتور خودروهای خود را پایین‌تر از آنچه که هست نشان و آزمون‌های آلایندگی را با موفقیت طی کرده‌اند. ایالات متحده برای این کمپانی بازار نسبتا کوچکی محسوب می‌شود؛ این کمپانی در ماه اکتبر، 490 هزار دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخته که این رقم نسبت به سال پیش پنج درصد کمتر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم