فونیکسریمکسبهتام

تصادف با موتور عامل فوت در ۴۳درصد تصادفات شهری استان مرکزی است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: براساس تحلیل انجام شده از علل تصادفات دراستان، ۴۳درصدمتوفیان تصادفات درون شهری درماه گذشته به علت تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست داده اند.

تصادف با موتور عامل فوت در ۴۳درصد تصادفات شهری استان مرکزی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ابوالفضل امیدی اظهار داشت: در تحلیل تصادفات درون شهری در آبان ماه سال جاری، 43درصد متوفیان و 48 درصد مجروحان تصادفات مربوط به موتورسوران است.

    وی همچنین از آمار بالای تصادفات وسایل نقلیه با عابران پیاده در معابر شهری استان خبر داد و افزود: در ماه گذشته 29 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده است و همچنین 37 درصد مجروحان از مجموع تصادفات مربوط به عابران پیاده است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت احترام به قانون از سوی شهروندان خاطر نشان کرد: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی،‌ دقت و توجه لازم به هشدارها و تابلوهای ترافیکی، استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران، استفاده از پل عابر پیاده و عبور از محل های خط کشی شدن توسط عابران پیاده از ضروریاتی است که باید در ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی و کاهش حوادث تلخ رانندگی بدان توجه داشت.

    امیدی از تشدید طرح برخورد پلیس با رانندگان حادثه ساز خبر داد و خاطر نشان کرد: ایمنی ترافیکی تنها با مشارکت جمعی شهروندان محقق می شود و لازم است در تحقق آن همگی شهروندان اهتمام لازم را داشته باشند.

    35 کیلوگرم تریاک در عملیات پلیس در دلیجان

    عملیات پلیس در شهرستان دلیجان استان مرکزی منجر به دستگیری دو قاچاقچی و کشف 35 کیلوگرم ماده مخدر تریاک شد.

    محمد حسنی، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ماموران این پلیس در تحقیقاتی مطلع شدند که یک محموله مواد مخدر از محورهای مواصلاتی استان عبور می کند که در عملیات مشترک با ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دلیجان یک دستگاه خودروی سواری در یکی از محورها شناسایی شد.

    حسنی ادامه داد: با توقف خودرو، ماموران انتظامی موفق شدند 31 بسته ماده مخدر تریاک به وزن 35 کیلوگرم را که به شکل ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود، کشف کنند.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این عملیات دو نفر قاچاقچی دستگیر و با تکمیل تحقیقات به دستگاه قضایی معرفی شدند.

    وی در ادامه به عملیاتی که منجر به دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر در یکی از محلات شهر اراک شد اشاره کرد و گفت:‌ فردی که در یکی از محلات شهر اراک اقدام به توزیع گسترده ماده مخدر می کرد شناسایی شد و از او مقدار تقریبی یک و نیم کیلوگرم تریاک و سوخته تریاک کشف کنند.

    پرداخت های میلیونی برای کارت های پایان خدمت جعلی

    فردی که با اخذ مبالغ میلیونی از دو جوان اقدام به جعل کارت های پایان خدمت جعلی برای آنان کرده بود، در عملیات شناسایی کارآگاهان پلیس استان مرکزی دستگیر شد.

    سیدنورالدین حسینی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: مدتی پیش کارآگاهان پلیس آگاهی استان در تحقیقاتی مطلع شدند که دو شهروند اراکی با استفاده از کارت های جعلی پایان خدمت قصد دریافت خدماتی را داشته اند که با تحقیقات انجام شده، دو فرد مورد نظر شناسایی و با احضار در پلیس آگاهی تحقیقات اولیه از آنان آغاز شد.

    وی ادامه داد: با ارائه مدارک، هر دو نفر معترف شدند که مدتی پیش با پرداخت مبلغ 25 میلیون ریال به فردی در تهران برای آنان کارت پایان خدمت صادر شده است.

    رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی اضافه کرد:‌ با توجه به اعترافات متهمان فرد مورد نظر شناسایی و مشخص شد که به علت ارتکاب جرمی دیگر در ندامتگاه به سر می برد.

    حسینی با اشاره به ادامه تحقیقات تکمیلی از متهم اصلی پرونده از شهروندان درخواست کرد هیچ گاه برای دریافت گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت یا معافیت، مدرک تحصیلی و مدارکی از این قبیل، از راه های غیر رسمی و بدون طی فرایند قانونی اقدام نکنند.

    توقیف پراید با 29 میلیون ریال خلافی در خمین

    یک دستگاه پراید با 29 میلیون و 150هزار ریال خلافی پرداخت نشده در شهرستان خمین استان مرکزی توقیف شد.

    محمد علی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان خمین در این باره گفت: ماموران پلیس راهور این شهرستان با انجام گشت ترافیکی در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، یک دستگاه خودرو پراید با خلافی 29میلیون و 150هزار ریال را توقیف کردند و به پارکینگ انتقال دادند.

    وی افزود:بر اساس ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، از تردد خودرو های متخلف با خلافی بیش از 10 میلیون ریال جلوگیری و این خودروها در صورت مشاهده توقیف می شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو