فونیکسریمکسبهتام

به شرط اخذ پلاک توسط خریدار

تحویل خودروهای ثبت‌نامی از امروز آغاز می‌شود

عصر خودرو : خودروسازان شمارش معکوس برای تحویل خودرو به ثبت‌نام‌کنندگان در طرح وام ۲۵میلیون تومانی را آغاز کرده‌اند. به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود از امروز یا فردا (سه‌شنبه) تحویل خودروهای ثبت‌نامی آغاز خواهد شد.

تحویل خودروهای ثبت‌نامی از امروز آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، نزدیک به 2 هفته از پایان ثبت‌نام خودرو با شرایط اعطای وام به دلیل تکمیل شدن ظرفیت می‌گذرد و در این مدت حرف‌های مختلفی مبنی‌بر ناتوانی خودروسازان برای تحویل این خودروها به متقاضیان شنیده شد؛ اظهاراتی که به جز ایجاد تشنج در جامعه و بازار خودرو، نتیجه‌ای به همراه نداشت. اکنون که بانک مرکزی بخشی از اعتبار خودروهای تسهیلاتی را تامین کرده، 2 خودروساز بزرگ کشور که بیشترین سهم ثبت‌نام را داشته‌اند، به‌زودی تحویل خودروها را آغاز کرده و به تمام شایعه‌ها پایان خواهند داد. مصطفی خان‌کرمی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو  با اشاره به اعلام آمادگی ایران‌خودرو از هفته گذشته برای تحویل خودروهای ثبت‌نامی در طرح 25 میلیون تومانی، اظهار کرد: هیچ مشکلی برای تحویل خودروها وجود ندارد و ایران‌خودرو آماده تحویل خودروها به خریداران است. وی ادامه داد: برای تسریع در فرآیند تحویل خودرو به مشتریان نیز تعدادی از خودروها پیش‌تر به نمایندگی‌های سراسر کشور ارسال و به‌صورت امانی در اختیار نمایندگی‌ها قرار گرفت تا به محض تامین مالی این طرح از سوی نظام بانکی، صدور فاکتور و تحویل خودروها از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو آغاز شود. خان‌کرمی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با بانک‌ها، از شنبه نخستین سری از اوراق مالی مشتریان به‌وسیله بانک‌های عامل تایید شد و اعتبار آن تخصیص یافت، تصریح کرد: از صبح شنبه، تخصیص و صدور فاکتور محصولات ایران‌خودرو برای طرح 25میلیون تومانی آغاز شد که بر این اساس می‌توان گفت تحویل این خودروها به مشتریان از شنبه کلید خورده است. معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه با اشاره به فرآیند چندمرحله‌ای تحویل خودرو نیز اظهار کرد: مرحله نخست این فرآیند، بحث تخصیص خودرو به مشتریان است که پس از صدور فاکتور اقدامات مربوط به سند و صدور بیمه‌نامه آغاز می‌شود. ضمن آنکه مراحل مربوط به پلاک‌گذاری خودرو نیز باید به‌وسیله نیروی انتظامی انجام شود که این فرآیند 24 تا 48 ساعت زمان می‌برد. وی ادامه داد: مرحله پایانی این فرآیند یعنی تحویل سوئیچ خودرو به متقاضیان انجام می‌شود که با احتساب چنین فرآیندی تحویل خودرو به مشتریان از صبح امروز ـ دوشنبه ـ به شرط اخذ پلاک توسط خریدار از ناجا و نداشتن منع قانونی آغاز خواهد شد. خان‌کرمی در تشریح اولویت‌های دریافت خودرو نیز اظهار کرد: زمان ثبت‌نام، واریز وجه اولیه، ارائه کردن مدارک و چک‌ها و تکمیل فرآیند ثبت‌نام، اولویت‌های تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان خواهد بود. ضمن آنکه علاوه بر زمان ثبت‌نام، نوع محصول انتخابی نیز تا حدودی در زمان تحویل خودرو موثر است. معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو یادآور شد: زمان تحویل خودروها براساس آنچه در قرارداد اولیه ثبت شده خواهد بود. در همین حال متقاضیانی که خودرو مورد نظر خود را از گروه خودروسازی سایپا انتخاب کرده‌اند، از امروز می‌توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند. به گفته معاون فروش و بازاریابی سایپا، در حال حاضر خودروهای تسهیلاتی این شرکت در مرحله فاکتور شدن قرار دارند و از آنجا که کارهای مربوط به شماره‌گذاری و بیمه آنها حدود 2 روز زمان می‌برد، با توجه به واریز بخشی از اعتبار از شنبه، تحویل خودرو به مشتریان تا یک روز آینده آغاز خواهد شد.


    اکنون که سایپا زمان تحویل خودروها را اعلام کرده، حالا این پرسش مطرح می‌شود که اولویت تحویل به متقاضیان بر چه مبنایی است؟
    براساس سخنان رضا تقی‌زاده، مشتریانی که چک‌های‌شان تنزیل و نام آنها از سوی بانک مرکزی به شرکت سایپا اعلام شود، در اولویت تحویل خودروهای تسهیلاتی قرار دارند. وی اظهار کرده است: که در حال‌حاضر این شرکت ظرفیت تحویل حدود 3هزار خودرو در قالب وام 25میلیون تومانی را دارد. سایپا حدود 60هزار پرونده آماده تحویل دارد و آنچه بانک مرکزی از این شرکت بپذیرد، تحویل داده و برای مازاد سهمیه از طریق مذاکره با بانک مرکزی یا از محل منابع شرکت سایپا برای تحویل اقدام خواهد کرد.


    واگذاری خودروهای سایپا وارد مرحله اجرایی شد
    در همین حال سایپا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد فرآیند اداری طرح تسهیلات 25میلیون تومانی خرید خودرو انجام و مراحل اجرایی آن آغاز شده است. گروه خودروسازی سایپا ضمن تشکر از مشتریانی که در طرح تسهیلات 25میلیون تومانی متقاضی استفاده از محصولات این گروه خودروساز هستند، به اطلاع می‌رساند هم‌اکنون چک‌های تحویلی متقاضیان از کل کشور جمع‌آوری و نسبت به پشت نویسی و تحویل به بانک‌های عامل اقدامات لازم به عمل آمده و براساس توافق قبلی بانک‌های عامل نیز در حال مطابقت شرایط فروش و مشخصات ثبت‌نامی متقاضیان با چک‌های الصاقی هستند و در صورت احراز حائز شرایط بودن متقاضی نسبت به واریز وجه معادل آن پس از تنزیل به حساب شرکت اقدام خواهند کرد. این گزارش می‌افزاید: درحال‌حاضر امور اداری فرآیند یادشده طی و مراحل اجرایی آن آغاز شده است و این شرکت خود را ملزم به انجام تعهدات ایجاد شده می‌داند و به مرور و به محض تکمیل وجوه خرید هر خودرو نسبت به صدور سند، بیمه‌نامه، شماره‌گذاری و سپس تحویل همان خودرو در زمان مقرر اقدام فوری و لازم به عمل خواهد آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو