فونیکسریمکسبهتام

جزئیات تصادف مینی‌بوس زائران در عراق از زبان مصدومان

عصر خودرو- ، در پی حادثه تصادف دو مینی‌بوس حامل زائران اربعین در خاک عراق، دو زائر ایرانی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند. مصدومان این سانحه پس از انتقال به کشور، به بیماستان گلستان اهواز ارجاع شدند که بنا به گفته رییس این بیمارستان، ۱۰ نفر از این مصدومان ترخیص شده‌اند.

جزئیات تصادف مینی‌بوس زائران در عراق از زبان مصدومان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا آرتی، رییس بیمارستان گلستان اهوازبا اعلام این مطلب، اظهار کرد: 12 مصدوم سانحه رانندگی که روز گذشته در خاک عراق اتفاق افتاد، توسط آمبولانس‌های کددار و اتوبوس‌آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان، به بیمارستان گلستان ارجاع شدند. بلافاصله تیم پزشکی متخصص، اقدامات تشخیصی و درمانی را انجام و مراقبت‌های درمانی لازم نظیر گچ، آتل، فیکساتور، بخیه و پانسمان، به این مصدومان ارائه شد.

    وی افزود: آسیب‌های وارده به این 12 مصدوم جدی نبوده و 10 نفر از این مصدومان به صورت سرپایی درمان و با حال عمومی خوب، در ساعات اولیه پس از مراجعه از اورژانس بیمارستان گلستان ترخیص شدند.

    آرتی ادامه داد: دو مصدوم دیگر این حادثه همچنان در بخش اورژانس جراحی حضور دارند و اقدامات لازم برای این بیماران تا پایدار شدن وضعیت حال عمومی در حال انجام است.

    وی گفت: سیده زهرا علیزاده، فاطمه بوعذار، وجیهه ولی نژاد، سعید سیلاوی، حبیب یعقوبی راد، سوادی سیلاوی، نعیمه بوعذار، حسنه بوعذار، عزیزه بوعذار، جاسم سیلاوی، علی سیلاوی و کاظم بوعذار مجروحان این سانحه هستند که به اورژانس بیمارستان گلستان اهواز ارجاع شدند.

    همچنین عزیزه بوعذار، یکی از مصدومان این حادثه که اکنون در بخش اورژانس جراحی بیمارستان گلستان حضور دارد، به خبرنگار ایسنا گفت: همه ما که در مینی‌بوس بودیم، ایرانی و از یک روستا هستیم.

    وی که با جراحات سطحی و همچنین شکستگی کتف، در حال دریافت خدمات درمانی است، افزود: صبح زود حدود ساعت 6 از چذابه حرکت کردیم و وارد عراق شدیم.تصادف حدود ساعت 10:15 و بعد از چند ساعت که از حرکت ما می‌گذشت، اتفاق افتاد.

    همچنین سعید سیلاوی یکی دیگر از مصدومان که با شکستگی پا و کتف و دست در اورژانس بیمارستان گلستان در حال درمان است، به خبرنگار ایسنا گفت: همگی ما از شهرستان حمیدیه برای زیارت به عراق رفته بودیم.

    وی افزود: حدود 80 کیلومتر در خاک عراق جلو رفته بودیم که این تصادف اتفاق افتاد.

    حبیب یعقوبی‌راد یکی دیگر از مصدومان حادثه نیز که برای تکمیل اقدامات درمانی در اورژانس حضور داشت، گفت: ما از روستای دهلیز 3 از بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه عازم عراق شده بودیم. بعد از خروج از مرز چذابه، به العماره رسیدیم. آن‌جا در ترمینال العماره سوار یک مینی‌بوس شدیم.

    این مصدوم حادثه تصادف مینی بوس زائران اربعین ادامه داد: حدود 15 کیلومتر از العماره دور شده بودیم که تصادف اتفاق افتاد. راننده ما مقصر بود. او مدام با بغل‌دستی‌هایش صحبت می‌کرد و متوجه نشد که یک تانکر سوخت از روبه‌رو می‌آید. او برای این‌که به تانکر برخورد نکند، از مسیر خودش منحرف شد و با یک مینی‌بوس دیگر که آن هم از روبه‌رو می‌آمد، تصادف کرد.

    مرزهای مهران، چذابه و شلمچه خروجی‌های زائران اربعین و محل ورود به کشور عراق هستند. خروج زائران در آستانه روز اربعین همچنین از مرزهای کشور ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو