فونیکسریمکسبهتام

صنعت ماشین آلات کشاورزی نیازمند نگاهی متفاوت از صنعت خودروست

عصر خودرو- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صنعت ماشین آلات کشاورزی نیازمند نگاهی ویژه و متفاوت از صنعت خودروی کشور است.

صنعت ماشین آلات کشاورزی نیازمند نگاهی متفاوت از صنعت خودروست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، کامبیز عباسی در آیین آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی در اصفهان افزود: نگاه به صنعت ماشین آلات کشاورزی باید با صنعت خودروی کشور متفاوت و بالاتر باشد زیرا این صنعت ضامن امنیت غذایی و تولیدی کشور است و نباید مغفول بماند.
    وی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی تقاضای تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان را برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی کرده است، افزود: لازم است نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی اصلاح شود.
    وی نرخ فعلی سود تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی را 18 درصد اعلام و اضافه کرد: ما به دنبال کاهش این رقم هستیم.
    وی دو سال 92 و 93 را 'دوران طلایی سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور' خواند و گفت: در این دو سال اعتبارهای خوبی در این بخش جذب شد هرچند امسال سرعت آن کاهش یافت.
    عباسی با اشاره به اینکه خط اعتباری یکهزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی برای مکانیزاسیون کشاورزی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون حدود دو سوم آن جذب شده و تاخیر در جذب بقیه آن به دلیل تشکیک در نرخ سود بانکی است که در چند هفته اخیر مطرح شده است.
    وی، رویکردهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در دو سال گذشته را کاهش تقاضای آب، توسعه کشت های نشائی، استفاده از رقم های با طول رشد کوتاه مدت، توسعه گلخانه ها و محیط های کنترل شده و ارتقای بهره وری آب عنوان و اظهار کرد: اکنون به ازای هر یک مترمکعب آب حدود 500 گرم گندم تولید می شود که می خواهیم این رقم را به یک کیلوگرم تولید برسانیم.
    وی با بیان اینکه امسال با وجود کاهش بارندگی حدود هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد، افزود: فضای تولیدی کشاورزی ما خود را با شرایط موجود تطبیق داده است.
    وی میزان سطح زیر کشت کشاورزی حفاظت شده و گلخانه ای را یک میلیون و یکصد هزار هکتار اعلام و تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات این بخش نیز بومی سازی شده است.
    عباسی با بیان اینکه در دو سال اخیر کشت پاییزه در یک میلیون و یکصد هزار هکتار از اراضی کشورمان، مکانیزه تر شده است، افزود: کشت مکانیزه در کشورمان رشد مناسبی داشته است هرچند در بسیاری از موارد هنوز نیازمند کار بیشتر هستیم.
    وی همچنین به موضوع استانداردسازی اشاره و اظهار کرد: در سال 91 یکصد تا 130 آزمون تجهیزات آبیاری داشتیم که این عدد در سالجاری به 760 آزمون رسیده است.
    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه تا 30 درصد از هزینه تولید ماشین های کشاورزی مبتنی بر فناوری های نوین را به صورت بلاعوض تامین می کند.
    وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 110 هزار دستگاه انواع تراکتور و کمباین در کشور پلاک گذاری شده است.
    چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی اصفهان(ماشین آلات، ادوات و تجهیزات وابسته) از هفتم تا دهم آذر امسال با 94 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، گلستان، مازندران، همدان و یزد و همچنین مشارکت کنندگانی از کشورهای ایتالیا و چین در 9 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برپاست.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو