فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت مغایرتی با قانون اساسی ندارد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت هیچ مغایرتی با قانون ندارد، گفت:‌ مصوبه‌ای که تصویب شده امکان تغییر ندارد مگر آنکه شورای نگهبان آن را با اصول قانونی اساسی مغایر بداند در غیر این صورت این مصوبه به قانون تبدیل شده و نمی‌توان آن را تغییر داد.

اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت مغایرتی با قانون اساسی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خنه ملت، عبدالرضا عزیزی درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت، افزود:‌ در گذشته جوانانی که به سن اخذ گواهینامه می‌رسیدند بدون گذراندن دوران سربازی رانندگی می‌کردند و دراین میان اگر حادثه‌ای پیش می‌آمد مشکلات و آسیب‌های ناشی از این حادثه بیشتر می‌شد.

    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ مجلس هفته گذشته به این نتیجه رسید که بهتر آن است که اخذ گواهینامه راندگی بدون کارت پایان‌ خدمت تصویب شود تا افراد با داشتن گواهینامه از خدمات بیمه‌ای نیز بهره‌مند شوند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره انتقاد ستاد کل نیروهای مسلح از مصوبه مجلس پیرامون این موضوع، تصریح کرد: قانون را مجلس تصویب می‌کند نه ارتش؛  لذا شاید این مصوبه با نظرات آنها مغایرت داشته باشد اما با قانون مغایرت ندارد.

    عزیزی همچنین با یادآوری اظهارات جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح رایزنی با نمایندگان برای نشان دادن آثار و پیامدهای این مصوبه، ‌افزود:‌ مصوبه‌ای که تصویب شده امکان تغییر ندارد مگر آنکه شورای نگهبان آن را با اصول قانونی اساسی مغایر بداند در غیر این صورت این مصوبه به قانون تبدیل شده و نمی‌توان آن را تغییر داد.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: البته تاکنون که برنامه‌ریزی برای برگزاری چنین نشستی صورت نگرفته اما در هر صورت امکان تغییر آن وجود ندارد.

     هفته گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بیمه‌نامه شخص ثالث با مصوبه‌ای مبنی بر اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت موافقت کردند که این مصوبه انتقاد ستاد کل نیروهای مسلح را در پی داشت؛ به گفته سردار کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح این مصوبه کارشناسی شده نیست و با اهداف و قوانین سربازی مغایرت دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو