فونیکسریمکسبهتام

نائب رئیس اتاق بازرگانی:

مولفه‌هایی که در تعیین تعرفه واردات خودرو باید در نظر گرفت

عصر خودرو- نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران می‌گوید: تا زمانی که کیفیت تولید خودرو ایران بالا نرود، تعرفه‌های وارداتی را نباید افزایش داد و باید تسهیلاتی هم به واردکنندگان خودرو ارائه کرد.

مولفه‌هایی که در تعیین تعرفه واردات خودرو باید در نظر گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، علاء میرمحمدصادقی در خصوص اینکه نرخ تعرفه‌های واردات خودرو چه تغییری باید کند؟ گفت: باید اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری فرمودند، سرلوحه کار تجاری خود قرار دهیم و اقتصاد ایران را بر این مبنا پایه ریزی کنیم و تعرفه‌ها هم بر همین روال باشد. بنابر این با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی، باید تغییرات داده شده و تعرفه‌ها تنظیم شود.

    وی تاکید کرد: به طور کلی بعد از برجام حتما باید دقت کنیم که بازارهای ایران بستری برای کالاهای کشورهای خارجی نباشد و تلاش کنیم که تولید افزایش پیدا کند و تا جایی که امکان دارد، کالاهایی که تولید می‌کنیم به کشورهای دیگر صادر کرده و ارز مورد نیاز را از صادرات غیر نفتی تأمین کنیم.

    وی در خصوص تغییر تعرفه خودرو گفت: در صورتی که خودروسازان همت داشته و خودروهایی تولید کنند که نقص نداشته باشد، تعرفه خودرو نیاز به تغییر دارد. اما تا زمانی که خودروهای داخلی کیفیت مورد رضایت مردم را نداشته باشد، برخی از مردم نیازمند هستند که خودروی خارجی وارد کنند. زیرا، اگر از دارندگان خودروی ایرانی سوال کنیم، معمولاً گله‌مند هستند. هرچند به نظر من ما نباید شهرهای ایران را به دست خودروهای خارجی بدهیم.

    میرمحمدصادقی گفت: با توجه به اشتغالی که خودروسازی در کشور ایجاد می‌کند، صنعت خودروسازی باید تقویت شود. اما در هر صورت تقویت این صنعت نباید با نارضایتی مردم همراه باشد. باید مصرف کننده راضی باشد و بتوانیم به بعضی ازکشورها خودروهای تولید داخلی را صادر کنیم.

    وی به صادرات اندک خودرو اشاره کرد و گفت: تاکنون مقدار کمی خودرو صادر شده که قانع کننده نیست، این مقدار صادرات خودرو، نتوانسته جواب نیازهای ارزی خود خودروسازان بدهد.

    میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: به نظر من تعرفه خودرو بستگی به تصمیم خودروسازان ایرانی دارد. اگر بتوانند خودروهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کنند، افزایش تعرفه خودرو اشکالی ندارد، اما تا زمانی که این کار در خودرو سازی ایران انجام نشده است، تعرفه‌ها را نباید افزایش داد و باید تسهیلاتی هم به واردکنندگان خودرو پرداخت کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو