فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران هشدار داد:

خروج ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از سیستم اتوبوسرانی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: برابر مصوبات در حال حاضر باید ۹۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم، این درحالی است که اکنون فقط ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.

خروج ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از سیستم اتوبوسرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، پیمان سنندجی درباره نیاز ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران به اتوبوس‌های جدید با بیان اینکه از 6500 اتوبوس فعال در سطح شهر تهران 50 درصد را اتوبوس‌های فرسوده تشکیل می‌دهند، گفت: این فرسودگی همه را دچار مشکل کرده است به صورتی که در برخی مواقع شاسی ماشین شکسته که چنین مواردی ایجاد مشکل می‌کند.

    وی با تاکید براینکه اگر اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه نشود؛ مردم دچار مشکل می‌شوند، ادامه داد: برابر مصوبات در حال حاضر باید 9500 دستگاه اتوبوس داشته باشیم، این درحالی است که الان تنها6500 دستگاه اتوبوس داریم.

    سنندجی با یادآوری اینکه سال گذشته 7500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران داشتیم که 1000 دستگاه آن به دلیل فرسودگی و از کار افتادگی از سیستم اتوبوسرانی خارج شد، اظهار کرد: دولت باید سالانه 1000 دستگاه اتوبوس به ما تحویل دهد که 500 دستگاه برای نوسازی و 500 دستگاه برای توسعه به کار گرفته شود، اما متاسفانه از سال 89 به بعد حتی یک دستگاه اتوبوس هم به ما تحویل داده نشده و تنها شهرداری تهران اتوبوس‌هایی را خریداری کرده است که 2 کابین بوده و مربوط به خطوط BRT هستند.

    مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به استقبالی که مردم از این خطوط دارند، باید آن‌ها را تقویت و نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوس شهر تهران اقدام شود.

    سنندجی با بیان اینکه شهرداری وظایف خود را در این زمینه انجام داده است، افزود: با توجه به نیاز شهر تهران و عقب‌افتادگی در زمینه تزریق ناوگان اتوبوس، تهران با کمبود 3500 دستگاه اتوبوس مواجه شده است. همچنین باید 3500 دستگاه اتوبوس دیگر را به دلیل فرسودگی از ناوگان خارج کنیم که در این صورت شهر تهران به 6500 دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.

    وی تصریح کرد: ما در حال حاضر نسبت به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اقدام می‌کنیم که در حقیقت بی‌فایده است. در نتیجه تنها راه، تزریق اتوبوس ‌های جدید است و ما خواهش می‌کنیم، مسئولان برای تحویل اتوبوس‌های جدید به ما برنامه ‌ریزی کنند.

    مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در پایان با تاکید براینکه برابر طرح جامع در تهران به 3هزار دستگاه مینی‌بوس نیاز است، گفت: در حال حاضر تنها هزار دستگاه مینی‌بوس در شهر تهران وجود دارد که همه آن‌ها بیش از 20 تا 30 سال عمر دارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط