فونیکسریمکسبهتام

نگاهی کوتاه به بازار شاسی بلند‌های ساخت پیش از سال ۲۰۰۰ میلادی موجود در ایران

کم‌هزینه آفرود کنید

عصر خودرو: اصولا کلمه آفرود مساوی با هیجان و البته هزینه بسیار بالاست. این ورزش و یا تفریح اصولا مختص قشر خاصی بوده و به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری این خودروها‌، کمتر می‌توان از اقشار کم‌درآمد انتظار فعالیت در آن را داشت. هرچند هنوز تمام راه‌ها بسته نشده و حتی اگر از درآمد بسیار بالایی نیز برخوردار نیستید و علاقه فراوان به این رشته دارید هنوز می‌توان کارهایی انجام داد.

کم‌هزینه آفرود کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودروهای آفرود معمولا از قیمت‌های بسیار بالا برای خرید و سپس تجهیز بهره می‌برند حال آنکه خودروهایی هنوز در بازار هستند که به دلیل سال‌های متمادی حضور و سن بالا از قیمت‌های بسیار خوبی برخوردارند. پاترول یکی از بهترین نمونه‌های آفرودسواری ارزان است.این خودرو که یکی از محبوب‌ترین خودروهای این رشته در ایران محسوب می‌شود با تجهیزات کامل آفرود از قیمتی در حدود 35 میلیون تومان بهره می‌برد و از هزینه‌های نگهداری کمی هم برخوردار است. پاژن خودروی مورد علاقه بسیاری از آفرودبازان است که از سال 83 به بعد از پیشرانه 3 لیتری هیوندای بهری می‌گیرد و قیمت آن از حدود 35 میلیون تومان آغاز می‌شود.جیپ صحرا نیز از خودروهای دم دستی این رشته در ایران است که از چند مدل گیربکس و موتور در آن استفاده شده  اما در همه مدل‌ها از قدرت آفرود فوق‌العاده بالایی برخوردار است. قیمت یک جیپ صحرا تمیز و بازسازی شده در حدود 25 میلیون تومان خواهد بود. همچنین می‌توان با کمی هزینه بیشتر از یک میتسوبیشی پاجرو ساخت دهه 90 میلادی بهره برد که به نسبت از امکانات و قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و قیمتی در حدود 50 میلیون تومان خواهد داشت. در کنار این شاسی‌بلند‌های پا به سن گذاشته می‌توان از بلیزرهای خوش‌هیکل نیز نام برد که این روزها در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و به سختی می‌توان یکی از آنها را در حال حرکت مشاهده کرد اما با این حال این خودروهای ساخت دهه 70 میلادی هنوز با قیمت‌هایی در حدود 25 میلیون تومان رد و بدل می‌شوند. یکی دیگر از خودروهای محبوب آفرود وانت تویوتا لندکروزر 2f  است که در جنگ بسیار به کشور خدمت کردند. این وانت با بهره‌گیری از موتورهای 4 لیتری خود هنوز حرف‌های زیادی در آفرود برای گفتن دارند و با قیمت‌هایی در حدود 30 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. اما حیف است که از خودروهای شاسی‌بلند پیش از سال 2000 صحبت کنیم و از جیپ شهباز چیزی نگوییم؛ شهباز بدون‌شک یکی از بهترین آفرودرهای موجود در کشور است که به شکل باور‌نکردنی به دلیل جثه نه‌چندان بزرگ خود و موتور پرقدرت از موانع عبور می‌کند و همیشه باعث تشویق حضار می‌شود اما مانند بسیاری دیگر از هم‌نسلان خود به سختی می‌توان یک شهباز تمیز و قابل مصرف را پیدا کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو