فونیکسریمکسبهتام

با طرح در شورای عالی حمل و نقل و ترافیک

کلیات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کرج تصویب شد

عصر خودرو- شهردار کرج از تصویب کلیات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کرج در شورای عالی حمل و نقل و ترافیک کشور خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی و انجام مطالعات گسترده در حوزه ترافیک شهری کرج تهیه و برای تصویب به ارگان‌های ذیربط ارسال شد.

کلیات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کرج تصویب شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، علی ترکاشوند اظهار داشت: این کلیات در جلسه روز گذشته شورای عالی ترافیک که به ریاست معاون وزیر کشور برگزار شد، مصوب گردید تا تدابیر و اجرای طرح‌های مختلف شهری، پس از این با رویکرد طرح جامع ترافیک به اجرا درآید.

    وی به بیان مختصری از روند تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری کرج نیز پرداخت و افزود: آغاز مرحله مطالعات طرح جامع از سال 86 بود که برای اجرای شایسته آن، دو مشاور به صورت همزمان روی طرح کار کرده و مراحل مختلف و پیچیده مطالعاتی مرتبط با طرح را پیش بردند.

    شهردار کرج، از جمله مراحل مختلف مطالعاتی طرح را شامل آماربرداری، تحلیل و مدل سازی عنوان کرد و ادامه داد: این مراحل پیچیده و گسترده که باید با نظر به یک افق 20 ساله تهیه می‌شد، در سال 90 به پایان رسید و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرج تهیه شد.

    ترکاشوند، به رفت و برگشت‌های متعدد طرح و بررسی همه جانبه آن در مراجع ذیربط و جلسات تخصصی نیز اشاره کرد و بیان داشت: روند بررسی طرح و رفع مشکلات آن در سال 91 در شهرداری کرج به پایان رسید و برای طی مراحل تصویب در وهله نخست به شورای اسلامی شهر کرج وقت ارسال شد.

    به گفته وی، طرح جامع ترافیک شهری کرج همان سال به تایید و تصویب شورای اسلامی شهر رسید و با ارسال به فرمانداری، در سال 92 مورد تایید قرار گرفت.

    این مسئول  مرحله بعدی ارسال طرح را به استانداری اعلام کرد و گفت: تصویب طرح در استانداری نیز با توجه به حساسیت و اهمیت طرح که با بررسی کارشناسانه و تخصصی موضوع انجام گرفت، یک سال به طول انجامید به طوری که طرح ارائه شده در 20 جلسه تخصصی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    شهردار گفت: در سال 93 و پس از کسب رای مثبت استانداری، طرح برای دریافت مصوبه‌های پایانی به وزارت کشور ارسال شد. پنج جلسه تخصصی با وزارت کشور در این زمینه برگزار شد که ضمن آن جزییات و ریزه‌کاری‌های طرح با دقت بسیار بالا مورد تحلیل و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

    ترکاشوند افزود: با تایید وزارت کشور، طرح در صحن شورای عالی ترافیک به عنوان مرحله پایانی مطرح شد و در جلسه‌ای که به ریاست معاون وزیر کشور برگزار گردید، به تصویب اعضای این شورا رسید تا روند طولانی و پراهمیت تهیه و تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرج در این نقطه به پایان رسیده و کلیات آن مصوب شود.

    شهردار کرج، افق در نظر گرفته شده برای این طرح را 20 ساله عنوان کرد و یادآور شد: طی مراحل مذکور و زمانی که به آن اختصاص داده شده است با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار زیاد این طرح در اجرای برنامه‌های مختلف ترافیکی و شهری، امری طبیعی بوده و انتظار می‌رود از این پس برنامه‌ها در راستای این طرح تهیه شده و به اجرا در آید تا در زمان تعیین شده به نقطه‌های مطلوب و موفقی در اجرای طرح دست یابیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو