فونیکسریمکسبهتام

قوه قضاییه مکلف شد میزان دیه را تا ۱۵ اسفندماه محاسبه و اعلام کند

عصر خودرو- نمایندگان مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه را مکلف کردند که میزان دیه را تا پیش از ۱۵ اسفندماه هرسال محاسبه و اعلام کند.

قوه قضاییه مکلف شد میزان دیه را تا ۱۵ اسفندماه محاسبه و اعلام کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه و در ادامه بررسی لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، ماده 52 این لایحه را تصویب کردند.
    براساس این ماده طرح دعوای واهی موضوع تبصره ماده 109 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) در دعاوی راجع به حوادث رانندگی توسط صندوق یا بیمه گر – اعم از اینکه به صورت ورود ثالث یا اعتراض ثالث یا تجدید نظرخواهی باشد – در صورتی که منجر به تأخیر در پرداخت خسارت شود، مشمول ماده 34 این قانون می گردد –اعم از اینکه به صورت ورود ثالث یا اعتراض ثالث یا تجدید نظرخواهی باشد –در صورتی که منجر به تأخیر در پرداخت خسارت شود، مشمول ماده 34 این قانون می گردد.
    نمایندگان مجلس همچنین در ماده 53 قوه قضاییه را مکلف کردند که تا پایان 15 اسفند هر سال میزان ریالی دیه موضوع ماده 549 قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت سال 92 را تعیین و برای اجرا از ابتدای سال بعد اعلام نمایند.
    نمایندگان همچنین براساس ماده 54 نیز مصوب کردند ادارات راهنمایی و رانندگی و پلیس راه حسب مورد مکلفند علاوه بر ثبت جزئیات حادثه در سامانه جامع حوادث رانندگی، نسخه ای از آن را به زیان دیده و مسبب حادثه تسلیم نموده، رسید دریافت کنند.
    همچنین عدم اجرای تکلیف فوق الذکر مستوجب مجازات مقرر برای لغو دستور موضوع ماده 38 قانون جرائم نیروهای مسلح مصوب 9/10/1382 است.
    ماده 55 نیز به تصویب نمایندگان رسید اما چون برخی از نمایندگان پیشنهاد الحاقیه به این ماده داشتند، بررسی مواد الحاقیه به اصل این ماده به جلسه بعد موکول شد.
    براساس ماده 55 نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به بانک های اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سامانه های الکترونیکی به صورت برخط برای مراجع قضایی، صندوق و بیمه مرکزی فراهم شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو