فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودورهای تهران:

۱۱ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در آزمون ترمز مردود می‌شوند

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودورهای تهران گفت: ۱۱ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز از آزمون ترمز مردود می‌شوند؛ خرابی کمک فنر و یا صاف بودن لاستیک‌ها در نیروی ترمز گیری خودرو اثر گذار است و یا عدم میزان فرمان می‌تواند موجب خرابی و صاف شدن لاستیک‌ها شود.

۱۱ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در آزمون ترمز مردود می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ولی آذروش گفت: صدور نامه مقام معظم رهبری که طی آن سیاست‌های کلی محیط زیست به تمام مسئولین اجرایی کشور ابلاغ گردیده، نشان دهنده اهمیت ویژه مسائل زیست محیطی و تلاش همه جانبه مسئولان جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست (آب، هوا و خاک) و حفظ سلامت شهروندان می‌باشد.

    آذروش در ادامه اظهار داشت: پیشگیری و ممانعت از انتشار آلایندگی غیر مجاز و کنترل منابع و عوامل آلاینده هوا از وظایفی است که در این ابلاغیه به مسئولین اجرایی کشور تکلیف گردیده است. با توجه به آنکه بر اساس مطالعات انجام شده در سنوات گذشته منابع متحرک (وسایط نقلیه) نقش 80 درصدی در آلودگی هوای کلانشهر تهران را دارد و معاینه فنی می‌تواند حداقل 23% در کاهش آلودگی هوا موثر باشد. به نظر می‌رسد پس از این ابلاغیه تمام دستگاه‌های اجرایی بایستی با حساسیت بیشتری وضعیت انجام معاینه فنی خودرو را پیگیری نمایند. در حال حاضر بالغ بر 80درصد از خودروها فاقد معاینه فنی می‌باشند و بدون هیچ کنترلی آزادانه در حال آلوده کردن هوای شهر می‌باشند.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی  در ارتباط با وظایف سازمان‌ها و دستگاههای اجرایی جهت ساماندهی کنترل معاینه فنی خودروها در تهران گفت: براساس مصوبات دولت جایگاه تمام سازما‌ن‌ها در بخش اجراء، صدور مجوز، نظارت، تدوین استانداردهای آلایندگی و برخورد قانونی با خودروهای متخلف مشخص گردیده است. تنها بایستی هرکدام از بخش‌ها همکاری لازم را در این بخش بنمایند. بالاخص پلیس راهور به عنوان ضابط اجرایی نسبت به اعمال قانون و جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی با جدیت و سختگیری بیشتری برخورد نماید.

    آذروش که نمایندگی دو دوره از مجلس شورای اسلامی را در سوابق خود دارد با اظهار نگرانی از عدم اصلاح قانون معافیت معاینه فنی خودروهای نو و تغییر آن از 5 سال به 2 سال، تصریح کرد: به رغم تاکید نمایندگان مجلس مبنی بر نیاز به اصلاح این قانون و پذیرفتن این مسئله که افزایش مدت معافیت در قانون جرائم و تخلفات غیر کارشناسانه بوده، ولی متاسفانه در خصوص اصلاح آن در مدت این چهارسال هیچگونه اقدامی انجام نگرفته و وضعیت نحوه بررسی آن در کمیسیون‌های مرتبط نامشخص است. بیش از یک سال می‌باشد که اصلاح مدت زمان معافیت خودروهای نو از معاینه فنی در لایحه کاهش آلودگی هوا توسط سازمان حفاظت محیط زیست جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

    دبیر معاینه فنی کلان شهرهای کشور با اشاره به نزدیک بودن زمان شروع ثبت نام آرم طرح ترافیک سال 95 گفت: یکی از مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز آرم طرح ترافیک داشتن معاینه فنی از مراکز شهر تهران می‌باشد و تمام خودروها متقاضی مشمول بایستی هرچه زودتر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود جهت ورود شماره سریال گواهی معاینه فنی در سایت ثبت نام طرح ترافیک اقدام نمایند. در حال حاضر با توجه به خلوتی مراکز، خودروها می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز 14 گانه شهر تهران در کمتر از 15 دقیقه در صورت سلامت خودرو گواهی معاینه فنی اخذ کنند.

    ایشان با توجه به تشدید سرما در زمستان و مواجهه با پدیده وارونگی هوا توصیه کرد: در بعضی ماه‌های سال به علت مسائل جوی و یا افزایش ترافیک نیاز به انجام معاینه فنی کلیه خودروها جهت کاهش آلودگی هوا و تصادفات و جلوگیری از توقف خودروها در حاشیه راه‌ها بیشتر نمود می‌نماید. در فصل زمستان علاوه بر اهمیت کنترل میزان آلایندگی خودرو، وضعیت ایمنی خودرو نیز بسیار حائز اهمیت است عدم کارکرد صحیح ترمزها و یا ضعف در نیروی ترمزگیری به واسطه لغزنده بودن سطح خیابان در هنگام بارش باران و برف می‌تواند موجب بروز تصادف و حادثه برای راکبین شود. در حال حاضر 11 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز از آزمون ترمز مردود می‌شوند. کلیه آزمونهایی که در مراکز معاینه فنی در یک خودرو انجام می‌شود به نحوی با هم مرتبط است. ایراد در یک مکانیزم ایمنی بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم در عملکرد دیگر مکانیزم‌ها تاثیر خواهد داشت. خرابی کمک فنر و یا صاف بودن لاستیک‌ها در نیروی ترمز گیری خودرو اثر گذار است و یا عدم میزان فرمان می‌تواند موجب خرابی و صاف شدن لاستیکها شود.

    آذروش در پایان گفت:با توجه به وظیفه تک تک افراد در خصوص محیط زیست بدون تردید استفاده از خدمات معاینه فنی که توسط مدیریت شهری در راستای کاهش آلودگی و ارتقاء سطح ایمنی تردد راه اندازی شده به نحو بهتر و مفیدتر لازم بوده و بایستی هر شهروند وظیفه اجتماعی خود را در قبال سایرین به انجام رساند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو