فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری‌ خبر داد

تأمین سوخت اتوبوس‌ها‌ در سفر‌های اربعین

تعریض جاده مهران

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و افزایش گیت‌های گمرک برای اربعین خبر داد و گفت: تأمین سوخت ناوگان طی هماهنگی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در این ایام تضمین می‌شود.

تأمین سوخت اتوبوس‌ها‌ در سفر‌های اربعین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدرضا عطرچیان  درباره آماده‌سازی ناوگان برای ایام اربعین و آخرین هماهنگی‌ها برای عملیات اعزام و برگشت زائران اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: آخرین هماهنگی‌ها در بخش آماده‌سازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، سوخت‌رسانی به ناوگان و ایجاد زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی انجام شده است.

    * فعالیت 96 گیت گذرنامه در پایانه مرزی مهران

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه عبور از مرز عراق بدون داشتن روادید رسمی امکان‌پذیر نیست، درباره آماده‌سازی پایانه‌های مرزی گفت: ‌در پایانه مرزی مهران 96 گیت گذرنامه آماده شده است که نسبت به سال گذشته تعداد گیت‌ها‌ 3 برابر شده است.

    عطرچیان ادامه داد: در این پایانه گیت خروجی به سمت عراق به دروازه‌ای 2 متری تبدیل شده است تا تجمع صورت نگیرد و ایستایی کاهش یابد.

    * دو خطه کردن جاده مهران-ایلام/‌احداث پل دوم زائر در مهران

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: بین مرز مهران تا شهر ایلام ‌قبلاً مسیری باریک و جاده‌ای یک خطه بود، اما با همت سازمان راهداری در حال حاضر به صورت بزرگراه و 2 خطه شده است؛  در جزیره وسط بزرگراه نیز با نصب روشنایی دید را‌ افزایش داده‌ایم.

    وی با بیان اینکه این جاده به طول 89 کیلومتر در قطعاتی که امکان داشت، تعریض شد‌، افزود: کل مسیر را بهسازی و روکش آسفالت کرده‌ایم البته بروز سیل اخیر مشکلاتی برای این جاده ایجاد کرد که دوباره در حال بهسازی مسیر و تعریض آن هستیم.

    عطرچیان با بیان اینکه امسال برای پل زائر در شهر مهران یک پل رفت و‌ برگشت خواهیم داشت، اظهار داشت: سال گذشته یک باند و یک پل زائر داشتیم، اما در سال جاری یک پل کنار آن ساخته شد‌.

    * اختصاص 350 دستگاه اتوبوس شهری برای جابه‌جایی زائران از مهران تا مرز‌

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره فاصله پایانه مهران تا مرز توضیح داد: با توجه به آنکه پل زائر در مهران ساخته شد و هم‌اکنون 2 پل داریم، در حال حاضر سواری‌های شخصی در 2 کیلومتری شهر مهران و قبل از ورود مهران توقف می‌کنند و سپس به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده راهنمایی می‌شوند و از آنجا حدود 350 دستگاه اتوبوس شهری آماده‌سازی شده‌اند که به صورت منظم با دریافت هزار تومان از هر نفر مسافران را از پارکینگ نزدیک شهر مهران تا مرز جابه‌جا می‌کنند.

    * افزایش گیت‌های گذرنامه چزابه به 48 گیت

    وی درباره پایانه چزابه توضیح داد:‌ مسیر سوسنگرد - بستان - چزابه شامل دو مسیر 30 کیلومتری است که کل مسیر روکش آسفالت شد‌، ضمن آنکه عملیات تعریض روی آن انجام گرفته است.

    مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: همچنین در راستای کاهش ایستایی زائران گیت‌های گذرنامه چزابه به 48 گیت افزایش یافته است.

    * بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های منتهی به پایانه شلمچه

    عطرچیان اظهار داشت:‌ در پایانه شلمچه نیز تعداد گیت‌ها به 48 گیت افزایش یافته است همچنین جاده‌های منتهی به مرزهای خروجی تعریض و بهسازی شده است ضمن آنکه نصب روشنایی نیز انجام شد تا تردد در ساعات پایانی روز و در طول شب بدون مشکل انجام شود.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر لزوم توزیع زمان سفر توسط زائران، یادآور شد: با توجه به امکانات مطلوب و شرایطی که مرزهای خوزستان دارند از زائران می‌خواهیم سهم بیشتری را در سفرهایشان به این استان اختصاص ‌دهند؛ در سال گذشته بیش از 70 درصد سفرها از مرز مهران صورت گرفت و ‌فقط 30 درصد از جمعیت به سمت مرزهای استان خوزستان رفتند.

    * برخورد قانونی ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور با ‌گران‌فروشی بلیت اتوبوس

    عطرچیان با بیان اینکه انتقال زائران اباعبدالله از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد‌، درباره نرخ‌های بلیت اتوبوس برای این ایام ‌گفت: قیمت بلیت اتوبوس تا مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای این ایام‌ فقط تا 2 برابر افزایش می‌یابد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: این قیمت توسط اتحادیه‌ها و انجمن‌های حمل و نقلی پیشنهاد شد و در راستای جبران تردد یک سر خالی ناوگان بود.

    وی افزود: با احتساب تردد یکسر خالی، ترافیک و توقف اتوبوس‌ها در مرز، نرخ‌ها دو برابر شد و هیچ شرکتی اجازه افزایش بیشتر از نرخ‌‌های مصوب را ندارد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در این ایام فروش بلیت به صورت متمرکز انجام می‌شود، گفت: اگر شرکتی بخواهد بازار سیاه ایجاد کند و یا نرخ‌ها را با قیمت بالاتر به فروش برساند، از طریق ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور مستقر در مرزها و پایانه‌ها، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

    عطرچیان با بیان این نرخ‌های مصوب در سر در شرکت‌ها، پایانه‌های مرزی و توقفگاه‌ها در معرض دید زائران قرار دارد، اظهار داشت: در همه پایانه‌های مرزی هنگام برگشت زائران ناظران ما فعال هستند و بر نرخ‌ها نظارت دارند.

    وی ادامه داد:‌ ناظران سایر دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند تا بلیت خارج از سیستم به فروش نرود و یا اینکه اتوبوسی به دنبال دربست کردن نباشد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در مسیرهای رفت نیز در همه پایانه‌های مبدأ، نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نمایندگان شهرداری‌ها ‌استقرار دارند و بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند.

    عطرچیان با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم امسال نیز ارائه خدمات به بهترین وجه ممکن انجام شود، گفت: در عین حال اگر زائران‌ با بازار سیاه بلیت مواجه شدند، به‌ ناظران سازمان راهداری در پایانه‌ها اطلاع بدهند و مطمئن باشند با شرکت متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

    * پیش‌بینی عبور زمینی یک میلیون و 500 هزار زائر تا روز اربعین‌ از مرزهای ایران

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سال گذشته فقط تعداد 750 هزار زائر ‌‌از مرز مهران عبور کردند، افزود: ‌پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر تا روز اربعین به شکل زمینی از مرزهای ایران عبور کنند.

    وی با بیان اینکه عبور زائران از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه محدودیت‌هایی دارد، اضافه کرد: به هر حال هر پایانه گنجایش محدودی دارد، بنابراین اگر راننده‌ یا شرکتی در سوار شدن مسافران مشکلاتی ایجاد کرد، مردم موضوع را ‌به ناظران سازمان راهداری مستقر در مرز و پایانه‌ها اطلاع دهد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه‌ در کل عملیات انتقال و برگشت زائران در مرزها حضور داریم، گفت: به هیچ عنوان اجازه دربست کردن اتوبوس‌ها را به خصوص در سفرهای برگشت نمی‌دهیم.

    * تضمین تأمین سوخت اتوبوس‌ها‌ در سفر‌های اربعین

    عطرچیان درباره تأمین سوخت ناوگان اتوبوسرانی کشور در عملیات انتقال زائران به عتبات توضیح داد: طی هماهنگی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تأمین سوخت به صورت منظم انجام خواهد شد و گازوئیل 300 تومانی در اختیار ناوگان قرار می‌گیرد.

    ‌بنابراین گزارش‌ طبق اعلام سازمان حج و زیارت بر اساس مصوبه جلسه ستاد مرکزی ساماندهی اربعین که‌ با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، آخرین مهلت ثبت نام مشتاقان زیارت اباعبدالله در اربعین در سامانه سماح ساعت 16 روز سه‌شنبه، سوم آذرماه، اعلام شد؛ مشتاقان زیارت اربعین که تا زمان یاد شده در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند، لازم است حداکثر تا ساعت 14 روز پنجشنبه - پنجم آذرماه - مدارک خود را به دفاتر خدمات زیارتی که در سامانه سماح انتخاب کرده اند، تحویل دهند؛ نام‌نویسی‌ در سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir از ابتدای شهریور ماه امسال آغاز شده است و تا زمان یاد شده ادامه خواهد داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط